NLFL Webinar over de effecten van beeldvorming in fondsenwervingscampagnes 

11 november 2017, 08:00
Live Aid 1985: toen kon het nog...
Live Aid 1985: toen kon het nog...
De afgelopen decennia heeft er binnen de humanitaire beeldvorming een duidelijke verschuiving plaatsgevonden. Ten tijde van Live Aid was het nog volstrekt aanvaardbaar om beelden van hulpeloze slachtoffers en uitgemergelde kindjes met hongerbuikjes in te zetten om fondsen te werven, maar vandaag de dag worden dit soort afbeeldingen steeds minder gebruikt. Wat zijn precies de voor- en nadelen van het gebruik van bepaalde beelden? Je leert het tijdens dit webinar op 30 november tussen 10.00 en 11.00 uur.
 
Veel organisaties doen hun best mensen in ontwikkelingslanden neer te zetten als veerkrachtig en zelfredzaam in plaats van zielig en passief. Welke gevolgen heeft deze verschuiving bij het publiek als het gaat om emotionele reacties en donaties? Wat zijn de voordelen en nadelen van een positieve of negatieve campagne? En wat is tegenwoordig acceptabel als het gaat om het afbeelden van mensen die getroffen zijn door armoede of humanitaire rampen? Dat zijn de thema’s die tijdens dit webinar aan de orde zullen komen.
 
Wat ga je leren? 
Deelnemers krijgen meer inzicht in de discussie rondom beeldvorming in fondsenwervingscampagnes en de effecten van verschillende soorten beelden met voorbeelden van positieve en negatieve fondsenwervingscampagnes.
 
Sprekers
Sprekers zijn Johannes von Engelhardt (promovendus aan de Erasmus School for History, Culture and Communication) en Pamala Wiepking (universitair docent bij de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit en lid van het bestuur van Nederland Filantropieland)
 
Meld je hier aan voor dit webinar.
 
gerelateerde items