Social movements: crowdsurfing, maar dan anders

25 juni 2020, 06:00
Social movements: crowdsurfing, maar dan anders
Social movements: crowdsurfing, maar dan anders
Surfers gebruiken minieme kracht en halen toch razendsnel hun doel (koel drankje met veel high fives op het strand). Hartelijk dank aan de superkrachten van grote golven.    Dit samenspel triggert hoofdredacteur Charles Keidan van  Alliance Magazine, het Engelse zuster-tijdschrift van De Dikke Blauwe. Zijn recente commentaar: waarom duiken bestuurders niet actiever en creatiever op de golven van ‘social movements’? De recente Black Life Matters-golf is een voorbeeld waarop stevig kan worden meegesurft door ook breder georiënteerde anti-racismeorganisaties.   De schatting van twee Alliance Magazine-experts uit Brazilië - Fernanda Lopes en Selma Morer - is echter dat maatschappelijke organisaties nog geen 1% van hun tijd en geld investeren in ‘social movements’ aanjagen die ruwweg dezelfde doelen nastreven als zij zelf. Hun social impact-inspanningen blijven ook in tijden van welkome, externe dynamiek hangen in het creëren van stand alone-impact. ‘…...
Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van De Dikke Blauwe.


Word DDB Lid
Nog geen lid? Meldt u dan nu aan!

Naast toegang tot alle online content ontvangt u vier keer per jaar het full colour magazine en alle edities van het DDB Journaal Klik hier en meldt u aan.

Al lid? Klik dan hier om in te loggen.
gerelateerde items