Toon alles (4)

Innoveren ná crisistijd: de eerste grote lessen geleerd

11 juni 2020, 06:00
Innoveren ná crisistijd: de eerste grote lessen geleerd
Innoveren ná crisistijd: de eerste grote lessen geleerd
Mijn interview ‘Innovatie: Hoe pakt Unicef dat nou aan’ , dat eind maart in De Dikke Blauwe gepubliceerd werd, vond plaats binnen een uitgebreider onderzoek naar innovatie binnen goede doelen, waarvan de resultaten na de zomer zullen worden gedeeld. Waar staan we, hoe tevreden zijn we daarover en hoe wordt het aangepakt? Wat zijn uitdagingen, is er behoefte aan versnellers en zo ja welke?  Rode draad Door COVID-19 kwam ook dit innovatie-onderzoek tijdelijk stil te liggen. Begrijpelijkerwijs hadden de goede doelen even iets anders aan hun hoofd. In de ruim tien interviews die al plaats hadden gevonden, was echter wel al een rode lijn te ontdekken: vaak ontbreekt de urgentie. Of, waar die al wordt gevoeld, wordt die niet door de hele organisatie gedragen. Een meermaals gehoord antwoord op de vraag wat innovatie binnen de organisatie zou kunnen versnellen, was dan ook: een crisis, de noodzaak om te innoveren. Het gaat te goed om innovatie echt top-of-mind te laten zijn. D...
Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van De Dikke Blauwe.


Word DDB Lid
Nog geen lid? Meldt u dan nu aan!

Naast toegang tot alle online content ontvangt u vier keer per jaar het full colour magazine en alle edities van het DDB Journaal Klik hier en meldt u aan.

Al lid? Klik dan hier om in te loggen.
gerelateerde items