Toon alles (2)
Edwin Venema

Millennials VS: voorkeur impact investing boven filantropie

24 juni 2017, 12:15
Millennials VS: voorkeur impact investing boven filantropie
Millennials VS: voorkeur impact investing boven filantropie
Het zijn vooral de millennials binnen vermogende families in de VS die als katalysator fungeren voor impact investing. Dat blijkt uit het Global Family Office Report 2016, een onderzoek naar 276 family offices uitgevoerd door UBS and Campden Wealth. De onderzoekers voorspellen een verschuiving van filantropie naar impact investing om een maatschappelijke impact te crëeren.
 
Uit het rapport komt naar voren dat bijna een derde van de family offices, die de financiële en filantropische belangen van vermogende families behartigen, enigszins tot zeer geïnvolveerd is in impact investing: marktrendement behalen terwijl je maatschappelijke en ecologische waarde toevoegt. Dertig procent zei er nu niet mee bezig te zijn, maar overweegt het wel voor de nabije toekomst.


Tweederde van de ondervraagde family offices was het eens met de stelling dat families met kinderen die na 1980 zijn geboren een toename op het gebied van impact investing zal laten zien. Daarbij wordt aangetekend dat het niet alleen de ‘next generation’ is die belangstelling heeft voor deze vorm van investeren. Bijna de helft van de family offices gelooft dat impact investing een efficiënter gebruik van de fondsen is om een maatschappelijk doel te bereiken dan traditionele filantropie.



►Bron: Bloomberg
♦Lees ook: Rubinstein (TBLI): ‘Impact investing geen verlengstuk van filantropie’
 
Nieuw: 
DDB Dailyelke dag om 12.00 uur het laatste nieuws & opinie van de afgelopen 24 uur in uw mailbox. Gratis service naast uw wekelijkse DDB Journaal.
Aanmelden: klik hier.
 
gerelateerde items