Goede doelen gratis in digitale brievenbus

16 maart 2006
Nieuws | | Organisatienieuws

Op 3 april lanceert de Utrechtse website-exploitant Sales Veghel.nl een “digitale brievenbus” waarop bedrijven tegen betaling hun ongeadresseerde post, zoals mailings, folders, brochures en catalogi kunnen publiceren. De nieuwe website, Brievenbusdigitaal.nl, biedt goede doelen met het CBF-keur aan om hun publicaties gratis op te nemen.

Weer een digtale dienst. Weer een website. Hoe werkt het concept?
Woordvoerder Hans Kennis van Sales Veghel.nl: “Ons concept is simpel. Naast het fysiek verspreiden van informatie per post, kunnen bedrijven en organisaties een exemplaar in onze digitale brievenbus plaatsen. Bezoekers kunnen door de nieuwste page turn-techniek alles op scherm doorbladeren en door middel van een slimme zoekmachine ook prijzen en producten vergelijken. Iedereen kan op deze website een eigen digitale brievenbus aanmaken; door aan te geven wat de persoonlijke voorkeuren zijn, wordt een tailor made selectie van aanbiedingen en informatie gepubliceerd. De bezoeker bepaalt zelf wanneer hij deze ongeadresseerde post leest. Wij gebruiken geen banners of flash.”

Goede doelen mogen gratis gebruikmaken van jullie website; maar waarom alleen CBF-keurmerkhouders?
Kennis: “Wij dragen de goede doelen een warm hart toe, maar kunnen nu onmogelijk zelf een schifting maken op basis van bonafiditeit, vandaar dat we voorlopig het CBF-criterium aanhouden.”

Hebben jullie de goede doelen al benaderd; was er animo?
Kennis: “Nee, jullie zijn er snel bij. Het persbericht is pas de deur uit en wordt o.a. via de VFI verspreid. We hopen toch wel op zo’n 60 tot 80 goede doelen die gebruik gaan maken van onze faciliteit.”

Hebben jullie de expertise om dit initiatief tot een succes te maken? Er zijn zoveel digitale cowboys in de markt: allemaal claimen ze Het Gouden Idee.
Kennis: “Wij exploiteren websites voor prestigieuze bedrijven in de meubel-, mode- en huizenmarkt, zoals Morres, Piet Klerckx en Funda. We hebben er alle vertrouwen in dat dit een succes wordt.

Meer info op de demo-site: www.brievenbusdigitaal.nl