DDB versterkt: Experts Spruit en Van Doorn

23 februari 2016, 12:28
Reinier Spruit (links) en Harmen van Doorn: nieuwe DDB-experts voor 'Fundraising' en 'Innovatie'
Reinier Spruit (links) en Harmen van Doorn: nieuwe DDB-experts voor 'Fundraising' en 'Innovatie'
Het redactieteam van De Dikke Blauwe is de afgelopen week verder versterkt met twee 'Experts': Reinier Spruit en Harmen van Doorn. Zij helpen de (eind)redactie met selecteren en duiden van het belangrijkste nieuws, trends en achtergronden op hun vakgebied. Voor Spruit (o.a. bekend van de succesvolle crowdblog '101') is dat 'Fundraising' en voor Van Doorn (oprichter van Nederlands grootste crowdsourcingplatform PIF World) is dat 'Innovatie'.
 
Reinier Spruit begon zijn loopbaan als (hoofd) fondsenwerver voor onder meer MdM Holland (Dokters van de Wereld), Artsen Zonder Grenzen en Greenpeace International. In 2011 startte Reinier samen met Jeroen Beelen101fundraising, een crowdblog van en voor fondsenwervers met bijdragen van fondsenwervers van over de hele wereld. 101fundraising werd door het vakblad Fundraising Succes in 2013 uitgeroepen tot ‘Best Fundraising Blog’. De blogs van Reinier zijn sinds begin dit jaar ook te vinden op zijn nieuwe site: www.reinier.fr.
 
Reinier Fundraising
Eind 2014 begon Reinier voor zichzelf als Interim Fundraising Manager & Senior Advisor onder de naam Reinier Fundraising. In die hoedanigheid werkt hij onder meer voor NSGK,
Aids Fonds & STOP AIDS NOW!, Stichting Vluchteling, Oxfam Novib, Save the Children en SOS Kinderdorpen. Naast die drukke werkzaamheden vond hij tijd om in 2014 een vacaturesite voor fondsenwervers op te richten en startte hij met het organiseren van de gratis Fondswerving Webinars en het Fondsenwervers Café.
 
Fundraising als strategisch dossier
Het expertise-gebied 'fundraising' betekent voor De Dikke Blauwe dat fondsenwerving en marketing vooral als strategisch dossier voor de boardroom van professionals in het veld zal worden aangevlogen. De missie van Spruit en van De Dikke Blauwe is om bestuurders en toezichthouders in het veld ervan te overtuigen dat fondsenwerving meer is en zou moeten zijn dan een 'noodzakelijk kwaad' om de doelstellingen van een charitatieve organisatie te bereiken. Door onderwerpen en invalshoeken met een strategische blik te kiezen, wil De Dikke Blauwe mede met de kennis, ervaring en internationale netwerk van Reinier Spruit 'fundraising' dus de volwaardige plek geven die het verdient in de keten van maatschappelijk goed doen.
gerelateerde items