"Publiek is guller dan ooit met gift" kopte de Volkskrant. Heel Nederland papegaaide dat bericht na. De 16 van AVRO's Radio 1 Op De Middag belde mij om een toelichting op dit nieuws. Ik heb het kort gehouden.
Los van het feit dat de geefbereidheid van de Nederlanders al jaren solide groeit, mist de Volkskrant hier voor open doel. De krant die altijd zo tamboereert op de stijgende kosten ("strijkstok") bij goede doelen, had in de twintig jaarverslagen nog even iets verder...
"Publiek is guller dan ooit met gift" kopte de Volkskrant. Heel Nederland papegaaide dat bericht na. De redactie van AVRO's Radio 1 Op De Middag belde mij om een toelichting op dit nieuws. Ik heb het kort gehouden.
Los van het feit dat de geefbereidheid van de Nederlanders al jaren solide groeit, mist de Volkskrant hier voor open doel. De krant die altijd zo tamboereert op de stijgende kosten ("strijkstok") bij goede doelen, had in de twintig jaarverslagen nog even iets verder moeten lezen. En een antwoord moeten vinden op een meer relevante vraag: is er het afgelopen jaar ook meer aan het goede doel
besteed? En dan zwijg ik nog maar even over de vraag der vragen: die naar de
impact (niet output) van goede doelen op onze samenleving.