VFI en NEVI optimaliseren inkoop bij goede doelen

18 mei 2011


AMSTELVEEN (19 mei) VFI en NEVI (Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement) hebben een partnership getekend om de inkoop bij goede doelen te optimaliseren. Ruim honderdtwintig goede doelen in de VFI brancheorganisatie kopen al gezamenlijk in en de samenwerking met NEVI zorgt voor verdere professionalisering.

 


Jaarlijks worden vele miljoenen euro's bespaard door goede doelen dankzij gezamenlijke inkoop. VFI biedt haar leden vijfendertig inkoopafspraken op allerlei terreinen zoals post, energie, call centers en personeelsdiensten. Daarnaast faciliteert en stimuleert VFI de uitwisseling van inkoopkennis binnen de sector. NEVI ondersteunt VFI hierbij.

 


Partnership

Deze gezamenlijke inkoop wordt nu verder geprofessionaliseerd door een maatschappelijk partnership. Hierin stelt NEVI inkoopkennis ter beschikking om de inkoopfunctie van de VFI-leden verder te ontwikkelen. Ook worden specifieke trainingsprogramma's ingezet. Daarnaast gaan beide organisaties samenwerken op het gebied van kennisuitwisseling, best practices, lidmaatschappen en marketing/profilering.