Toon alles (3)

Non-profits scoren via Facebook en Instagram

20 september 2019, 06:00
Non-profits scoren via Facebook en Instagram
Non-profits scoren via Facebook en Instagram
Meer dan 45 miljoen mensen hebben zich op Facebook ingezet om een inzamelingsactie voor een non-profit op te zetten. Via Facebook is in totaal meer dan twee miljard US dollar opgehaald om goede doelen te ondersteunen. Ook Instagram genereert veel aandacht voor goede doelen.

Geïnspireerd op de ALS Ice Bucket Challenge initieerde Facebook vijf jaar geleden de eerste tools voor fondsenwerving via het platform. Via Facebook is in totaal meer dan twee miljard US dollar opgehaald om goede doelen te ondersteunen. De helft daarvan is binnengehaald door middel van verjaardaginzamelacties. Meer dan 45 miljoen mensen hebben zich ingezet om een inzamelingsactie voor een non-profit op te zetten.

Instagram Donation Sticker

De introductie van donatiestickers voor Instagram in Amerika maakte ook het ophalen van geld voor goede doelen via Instagram Stories makkelijker. Dat heeft veel  aandacht voor goede doelen opgeleverd. Daarom heeft Facebook de Donation Sticker recent ook beschikbaar gemaakt in Europa.

Lees hier meer over goede doelen via Facebook en Instagram
 
 
Facebook Fundraisers

 

Posted by Facebook on Tuesday, September 17, 2019


 
 
gerelateerde items