Nederland Filantropieland en Goede Doelen Nederland starten actieplatform tegen nieuwe telemarketing wetgeving

21 November 2019, 06:00
Mona Keijzer: 'Irritant' 
Mona Keijzer: 'Irritant' 
Irritatie? Hoezo? Dat is de naam van het actieplatform van Nederland Filantropieland, Goede Doelen Nederland, diverse goede doelen en telemarketingsbureaus. Goede Doelen wensen niet over één kam geschoren te worden met verkopers van telefoonabonnementen, zonnepanelen en energie.

Staatssecretaris Mona Keijzer zegt dat consumenten het irritant vinden dat ze worden gebeld. Uit Europees onderzoek komt naar voren dat ongewenste telefoontjes bij bijna 70 procent van de consumenten irritatie oproepen. Daarom wordt ongevraagde telemarketing verboden. Telemarketing kan alleen nog plaatsvinden op basis van toestemming.

Echte irritatie

Maar hiermee worden goede doelen over één kam geschoren met verkopers van telefoonabonnementen, zonnepanelen, energie of een maandje gratis voetbal kijken. Telefoontjes die voor échte irritatie zorgen. Goede doelen bellen niet voor zichzelf, maar voor anderen die hulp nodig hebben en niet in staat zijn zelf om deze hulp te vragen. Tijd voor actie kortom, vinden de goededoelenpartijen.

Bron: Nederland Filantropieland
 
gerelateerde items