Toon alles (2)

Marc van den Tweel: insider op het snijvlak van markt en maatschappij

1 september 2018, 00:00
Marc van den Tweel: schrijft al vele jaren voor De Dikke Blauwe (en voorgangers) op het snijvlak van markt en maatschappij en is een van de best gelezen auteurs.
Marc van den Tweel: schrijft al vele jaren voor De Dikke Blauwe (en voorgangers) op het snijvlak van markt en maatschappij en is een van de best gelezen auteurs.
Marc van den Tweel schrijft voor De Dikke Blauwe de veelgelezen column Tweels Tweak. Prikkelende bijdragen over governance, maatschappelijk ondernemerschap, openbaar bestuur, trends, fondsenwerving, politiek, media en management. Ook is hij voorzitter van de Programmacommissie van Civil Power, het jaarlijkse evenement voor beslissers uit de wereld van het maatschappelijke initiatief, overheid, wetenschap en bedrijfsleven.
 
Marc van den Tweel schrijft sinds 2004 voor De Dikke Blauwe (en voorgangers FM en Filanthropium), eerst als verslaggever voor ontwikkelingen in de US, later als recensent van vakliteratuur - en sinds 2016 als columnist.
 
Van den Tweel is een insider op het snijvlak van markt en maatschappij. Sinds 2012 is hij Algemeen Directeur bij Natuurmonumenten en daarnaast lid van de Raad van Toezicht bij het Rijksmuseum van Oudheden en bestuurslid van de Nationale Monumentenorganisatie en het Platform Goede Doelen Loterijen. Daarvoor was hij Algemeen Directeur bij het Ronald McDonald Kinderfonds en Directeur Marketing & Communicatie bij het Wereld Natuur Fonds. Voor beide organisaties vervulde hij ook internationale functies. Voordien werkte hij onder meer bij Twynstra Gudde als  adviseur en projectmanager voor overheden en internationale ondernemingen.
 
Meer over Marc van den Tweel:
https://www.natuurmonumenten.nl/directie/marc-van-den-tweel
http://marcvandentweel.nl
 
gerelateerde items