DDF wordt Emolife en onthult internationale ambities

27 maart 2008
Nieuws | | Organisatienieuws

AMSTELVEEN (26 maart) - Direct Dialogue Fundraising gaat op in Emolife, een bedrijf dat diensten op het gebied van fondsenwerving en marketing gaat bundelen. De ambities zijn aanzienlijk. Naast vestigingen in Nederland en België wordt gemikt op een entree op de Franse markt. FM sprak met directeur Pascal de Smit, voormalig hoofd fondsenwerving van Amnesty International.


De Nederlandse en Belgische vestigingen van Direct Dialogue Fundraising (DDF) vallen voortaan onder Emolife, waarin de ervaren fondsenwervers Pascal de Smit, Bert Cocu en Kees van Maren (beide DDF) gaan samenwerken. In hoeverre is er sprake van oude wijn in nieuwe zakken? Directeur Pascal de Smit: "Er is wel degelijk meer aan de hand. Naast de van DDF bekende dienstverlening, bijvoorbeeld op het gebied van straatwerving, gaan we meer werk maken van events. Dat wordt een aparte tak, die op dit moment overigens al werkt voor enkele grote fondsen. Nieuw in de dienstverlening van Emolife zijn de consultancy diensten die we aanbieden. Niet alleen aan goede doelen, maar ook aan fondsenwervende instellingen in de gezondheidssector."

 


De Smit noemt de toenemende dynamiek en groeiende behoefte aan participatie van donateurs als belangrijkste reden voor de stap naar een geïntegreerde aanpak. Hij ziet goede mogelijkheden om de loyaliteit van donateurs te vergroten door werving direct te verbinden met high-impact events en communicatieprogramma's.

 


Emolife kijkt daarbij verder dan de Nederlandse markt alleen. Naast de zes Nederlandse vestigingen - van waaruit klanten als Oxfam Novib, Greenpeace en War Child bediend worden - is Emolife in België met nog eens zes vestigingen actief. De Smit: "Bert en Kees zijn bovendien bezig om ook in Frankrijk voet aan de grond te krijgen. In welke vorm en op welke schaal? Daarover kan ik helaas uit concurrentieoverwegingen nog geen mededelingen doen."

 


Zie ook: www.emolife.nl