Bedrijven en goede doelen vinden elkaar op digitale marktplaats

14 juli 2005
Nieuws | | Goede doelen

Beterewereld.nl heeft een digitale marktplaats opgezet om simpel en doeltreffend contact mogelijk te maken tussen bedrijven en goede doelorganisaties. Het plaatsen van vragen en aanbiedingen is gratis; de partijen maken zelf afspraken en bepalen de voorwaarden. Ook vrijwilligersorganisaties kunnen zich aanmelden, en fungeren als verbindende schakel.
 
Beterewereld.nl is een initiatief van het Leger des Heils, Efficiency Online, CIVIQ (instituut voor vrijwillige inzet) en Vereniging NOV. Het idee ontstond vorig jaar naar aanleiding van Eurofestation, een Europese conferentie voor vrijwillige inzet en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Bij veel goede doelenorganisaties is behoefte aan snelle en simpele ondersteuning op het gebied van menskracht, materialen en diensten. Anderzijds hebben bedrijven vaak de wens om het credo maatschappelijk verantwoord ondernemen daadwerkelijk om te zetten in concrete hulp binnen hun eigen expertise en vakgebied.
Voor bedrijven zijn de voordelen legio: naamsbekendheid vergroten, personeel motiveren, eigen expertise inzetten en wellicht incourante voorraden kwijtraken.
Voor goede doelen is het voornaamste voordeel: kosten besparen. Bovendien kan ook aan deze kant de naamsbekendheid verbeteren en natuurlijk wordt het maatschappelijk ondernemen in het algemeen verder gestimuleerd.
Vrijwilligersorganisaties kunnen zich aanmelden op www.beterewereld.nl en fungeren als makelaar/intermediair van menselijke inzet. Het uiteindelijke doel is dat door middel van deze website een hecht netwerk tussen bedrijven, filantropische organisaties en vrijwilligers(organisaties) ontstaat. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de digitale marktplaats. (M.S.)

 

Aanmelden als intermediair/makelaar tussen vrager en aanbieder: beterewereld@efficiency.online