Webmaster / WordPress developer bij Greenpeace

Webmaster / WordPress developer bij Greenpeace
Webmaster / WordPress developer bij Greenpeace
6 juli 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Webmaster / WordPress developer
Organisatie: Greenpeace
Aantal uren: 30 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 11 juli
 
Creativiteit, inventiviteit en lef zijn voor Greenpeace erg belangrijk bij het winnen van onze campagnes. We communiceren continu, zowel met onze donateurs als met politici, bedrijven en het grote publiek. Om steun voor onze campagnes te krijgen, kunnen we niet zonder prikkelende en originele online uitingen. Heb jij talent en passie voor het ontwikkelen en bouwen van online communicatiemiddelen?

Taken
  • Je ontwikkelt en beheert online communicatiemiddelen. Je focust hierbij op het optimaliseren van gebruikersvriendelijkheid, SEO en beheerbaarheid.
  • Je monitort en evalueert de effectiviteit van onze online communicatiemiddelen en geeft de organisatie feedback en slimme adviezen.
  • Je vertaalt communicatie- en campagneplannen naar technische specificaties, functioneel design en datastromen en implementeert deze dan wel op een frontend of backend.
  • Je bent betrokken bij een effectieve integratie van online communicatie met onze database, relatiebeheer en andere informatiesystemen.
  • Je signaleert trends in de buitenwereld en zet die om in kansen voor digitale innovatie en slimme tools voor Greenpeace.

Wij vragen
  • Je bent creatief en digital minded, en Greenpeace is dé plek waar jij jouw talent wil inzetten.
  • Je bent in staat een goed functioneel design neer te zetten.
  • Van design naar responsive HTML, Javascript en CSS gaan doe je zonder probleem.
  • Je hebt kennis van en ervaring met PHP en Google analytics.
  • Je hebt een resultaat- en klantgerichte houding.
  • Je kunt je werk goed plannen, hebt een scherp inzicht in processen. Je signaleert pro actief verbeterpunten en kunt jouw adviezen goed onderbouwen.
  • Je bent bereid om het werk flexibel in te delen en soms in weekenden en avonduren te werken.
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring op HBO-niveau en je bent creatief en digitaal minded. Je hebt kennis van de ontwikkelingen op je vakgebied en overziet waar de (web)design-wereld naartoe gaat.

Dit is voor ons een pré
  • Aantoonbare ervaring met usability testing.
  • Ervaring in de toepassing en monitoring huisstijlrichtlijnen.

Competenties
Plannen en organiseren, samenwerken, analytisch denken, leervermogen cognitief, innovatief/vernieuwingsgericht, resultaatgericht, nauwgezet werken
Ons aanbod
Een contract voor 6 maanden, 30 uur per week (0,8fte) met de mogelijkheid van verlenging. Het gaat om een uitdagende en afwisselende functie in een team van 14 enthousiaste collega’s. Het team bestaat uit specialisten op het gebied van web, e-mailmarketing, redactie, foto en video en database-management. Het salaris ligt, afhankelijk van je werkervaring, tussen de € 3.087 en 3.885 bruto bij een voltijd dienstverband (37,5 uur).

Specifieke vragen over de functie kun je stellen aan Christien de Jong, afdelingshoofd Insights & Communicatie, via onze receptie tel. 020 6261877. Meer informatie over Greenpeace Nederland vind je op www.greenpeace.nl.

Wij geloven in de kracht van verschillen en een diverse samenstelling van ons personeel, met een evenwichtige vertegenwoordiging in leeftijd, geaardheid, validiteit en etnische achtergrond.

Reacties
Mail je brief, CV en voorbeelden van eigen werk of een verwijzing naar je portfolio, o.v.v. ref. 18-16 WMWD GPNL en het medium waar je deze vacature hebt gevonden uiterlijk 10 juli 2018 naar: werving.nl@greenpeace.org, t.a.v. Erwin van Poppel, personeelsadviseur, tel. 020 5249.504.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.