NLFL Webinar: Hoe bereik en verleid je Millennials en Generatie Z?

Generation Z en Millennials: hoe bereik je ze?
Generation Z en Millennials: hoe bereik je ze?
22 mei 2018

Op 24 mei neemt Nederland Filantropieland onder leiding van sociaal psycholoog Bart Kleijn de wereld van Millenials en Generatie Z onder de loep. Dat wordt gedaan naar aanleiding van een periodiek onderzoek. Hoe kijken deze generaties aan tegen goede doelen? En hoe bereik je ze?
 
MediaTest en Wayne Parker Kent namen samen het initiatief voor een periodiek onderzoek onder Millenials (23 t/m 37 jaar oud) en Generatie Z (8 t/m 22 jaar oud). In de eerste meting werd aandacht besteed aan onder meer hun mediagebruik, online privacy, gender equality en politiek. Half mei zijn de resultaten van de tweede meting bekend. Daarin is uitgebreid aandacht besteed aan goede doelen. Hoe kijken deze generaties aan tegen goede doelen? Zijn ze werkelijk zo lastig te bereiken? Hoe zij ze over te halen om te doneren? Hoe zijn ze wel te raken? 
 
Wat doen we tijdens het webinar?
  • We gaan een kijkje geven in de wereld van deze jonge doelgroepen.
  • We delen de uitkomsten uit de beide onderzoeken die wij deden met Wayne Parker Kent.
  • Bart zal putten uit voorbeelden uit de onderzoeken die hij voor goede doelen deed.
  • We halen ook andere bronnen aan die relevante informatie leveren over deze twee generaties.
  • En natuurlijk spitsen we dit toe op goede doelen. Wat kun je als fondsenwerver doen om aan te sluiten bij deze jonge mensen? 
 
Bart Kleijn
Spreker Bart Kleijn is sociaalpsycholoog en client director bij onderzoeksbureau MediaTest. Hij zit al dertig jaar in het onderzoeksvak en doet veel onderzoek voor goede doelen. Daarbij staat vaak de vraag centraal hoe goede doelen hun bestaande achterban maar ook hun prospects kunnen bereiken, boeien en behouden. Bart is 51, woont samen en heeft twee Generation Z-kinderen.
 
Moderator: Rob Beltman
24 mei 10.00 tot 11.00 uur
Klik hier om je aan te melden.