Vodafone wint SponsorRing 2012

Vodafone wint SponsorRing 2012
Vodafone wint SponsorRing 2012
2 december 2012
Nieuws | | Sponsoring

Afgelopen donderdag is Vodafone de grote winnaar geworden bij de uitreiking van de SponsorRingen, de prijs voor de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Vodafone won in drie SponsorRing-categorieën en werd bovendien uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Het telecombedrijf was in vier categorieën genomineerd.

Vodafone ontving een Ring in de categorie Media voor The Voice of Holland en in de categorie Kunst en Cultuur voor Vodafone Firestarters. Ook ontving Vodafone met Firestarters de Innovatie SponsorRing Voor de samenwerking met ID&T in de categorie Entertaiment bleef het bij een nominatie.

Jury vol lof
Het juryrapport was vol lof over de sponsoring door Vodafone. ‘Met als overkoepelende merkbelofte Power to You durft Vodafone risico te nemen en benadert het bedrijf sponsorprojecten volledig geïntegreerd, tot en met speciale businessproposities aan toe. Vodafone heeft dit jaar meer dan het maximale uit haar sponsorships gehaald. De belofte kan dit jaar dan ook met recht worden: Power to Vodafone.’

De SponsorRing in de categorie Sport ging naar Randstad voor de ‘Werken aan Sportieve Ambities’-campagne. De prijs werd uitgereikt door Randstad-ambassadeur Erben Wennemars. De categorie Maatschappij werd gewonnen door Coca-Cola en Mission Olympic en de Rabobank Groep verdiende een SponsorRing als founder van de Floriade 2012 in de categorie Entertainment.

Sponsor Personality van het Jaar
Heleen Crielaard, hoofd sponsoring bij Rabobank Nederland, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar omdat zij ‘met veel passie en overtuiging telkens het verschil weet te maken’. ‘Als er een iemand is die het afgelopen jaar de bank succesvol door al de verschillende zaken heeft gemanoeuvreerd is dat Heleen Crielaard.’

Een speciale SponsorRing werd door Richard Krajicek uitgereikt aan Frank van den Wall Bake voor zijn bijzondere bijdrage aan de sponsoringindustrie. Van den Wall Bake heeft volgens het bestuur van de Stichting Sponsor Ring aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van het sponsorvak in Nederland. Hij wordt geprezen als ‘een voorvechter en pionier in een wereld waarvan de commerciële mogelijkheden nog ontdekt moesten worden’.

Aantal inzendingen toegenomen
‘Wij hebben de afgelopen jaren in het juryproces meer nadruk gelegd op de effectiviteit van de sponsorcases en bewijs van de resultaten’, aldus Rik Ruts, voorzitter van de Stichting Sponsor Ring. ‘Je ziet niet alleen dat het aantal ingezonden cases is toegenomen, maar ook de kwaliteit en de integratie met de hele marketingmix.’