Campagne #TimesUp haalt al veertien miljoen dollar op

De campagne Time’s Up, dat tot doel heeft een fonds van dertien miljoen dollar bijeen te krijgen voor juridische bijstand aan vrouwen die het slachtoffer zijn van seksueel wangedrag, heeft het doelbedrag al bereikt. 
De campagne Time’s Up, dat tot doel heeft een fonds van dertien miljoen dollar bijeen te krijgen voor juridische bijstand aan vrouwen die het slachtoffer zijn van seksueel wangedrag, heeft het doelbedrag al bereikt. 
8 januari 2018

Hollywood start 2018 goed. De campagne Time’s Up, dat tot doel heeft een fonds van dertien miljoen dollar bijeen te krijgen voor juridische bijstand aan vrouwen die het slachtoffer zijn van seksueel wangedrag, heeft het doelbedrag al bereikt. Dat was geen verrassing overigens, met ondersteuning van grote namen als Meryl Streep, Reese Witherspoon en Emma Stone.
 
Het begon met paginagrote advertenties in de New York Times en La Opinion onder de titel ‘Dear Sisters’. De campagne spoort mensen aan te doneren aan het fonds, dat al snel gevuld werd door Meryl Streep, Jennifer Anniston, Reese Witherspoon (alle drie 500.000 dollar), Kathleen Kennedy (250.000), Taylor Swift en Oprah Winfrey (beiden 100.000 dollar). Een handvol actrices doneerde 50.000 dollar, waaronder Emma Stone, Natalie Portman, Cate Blanchett en Jessica Chastain. Oscar-winnaar Anne Hathaway, en actrices Blake Lively en Jessica Capshaw sloten zich aan bij Sheryl Sandberg, een Facebook-CEO, die 25.000 dollar schonk.
 
Mannen
Een van de weinige mannelijke donateurs is ET-directeur Steven Spielberg, die twee miljoen dollar doneerde via de Wunderkinder Foundation, die hij onderhoudt met zijn vrouw, actrice Kate Capshaw. Star Wars-regisseur JJ Abrams en zijn vrouw Katie McGrath hebben een miljoen geschonken.
 
De Time's Up-campagne heeft een crowdfunding-doel van 15 miljoen dollar en online doneren kan nog.
 
(Bron: The Telegraph)