Sponsoren gaven minder in 2011

22 maart 2012
Nieuws | | Sponsoring

AMSTERDAM (22 maart) - Uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor blijkt dat de vijftig grootste sponsoren in Nederland in 2011 samen 261 miljoen euro hebben uitgegeven aan sponsorrechten. Dat is 14 miljoen euro minder dan het jaar daarvoor. 

De SponsorMonitor 2012 bestaat uit de vijftig merken die in 2011 de meeste euro's hebben uitgegeven aan sponsorrechten in Nederland. Op de eerste plaats van sponsoren staat de Rabobank met een sponsorbudget van 50 miljoen euro, gevolgd door Nike met 16 miljoen euro en AEGON met 13,5 miljoen euro. De monitor telt acht nieuwe sponsors, waaronder PLUS Supermarkten, Freo, Burger King en Simpel. Om een plaats bij de vijftig grootste sponsors te hebben is een sponsorbudget van 1,4 miljoen euro nodig.

De SponsorMonitor 2012 is een gezamenlijke uitgave van Respons en SponsorMaps in samenwerking met het tijdschrift SponsorTribune. De SponsorMonitor 2012 kost 350 euro en is te bestellen via een mail aan sponsormonitor@respons.nl.