Socialtalk: Ga met je donateur in gesprek

Geen folder, geen mailtje, maar een persoonlijk gesprek zorgt voor een loyale donateur.
Geen folder, geen mailtje, maar een persoonlijk gesprek zorgt voor een loyale donateur.
2 mei 2018
Nieuws | | Organisatienieuws

Goede doelen willen loyale donateurs. Loyale donateurs geven gedurende een langere periode vaker en meer. Het behouden van bestaande donateurs is bovendien voor goede doelen veel goedkoper dan het werven van nieuwe. Een goededoelenorganisatie moet tot wel acht keer meer geld uitgeven om een nieuwe donateur te vinden! De oplossing: ga in gesprek met de donateur. Hoe? Daar kan Socialtalk bij helpen.
 
Tegenwoordig is het steeds lastiger om loyale donateurs te krijgen. Gevers aan goede doelen worden steeds kritischer en zijn door de enorme groei van (digitale) media steeds sneller verleid om hun geld aan andere doelen te geven of regelmatig te wisselen. Goede doelen moeten steeds beter nadenken over de manier waarop ze hun donateurs bij zich houden. Of liever nog, verleiden tot meer en vaker geven. Het opbouwen van loyaliteit bij de achterban is een proces dat veel aandacht verdient en al begint bij de eerste donatie.
 
Spreek je donateurs
Doneren is een uiting van mensen die zich emotioneel betrokken voelen bij de doelen van jouw organisatie. Ze waarderen je werk zodanig dat ze daar geld voor over hebben. Op het moment dat ze geld gaven, hadden deze donateurs een uiterst positief beeld van het werk van je organisatie. Vaak gebaseerd op een bericht in de media of het verhaal van vriend of familielid die ook aan jou heeft gegeven. Dat keuzemoment is heel belangrijk. Om deze eenmalige donateurs trouwe donateurs te maken wil je de beweegredenen om te doneren achterhalen. Dat is niet ingewikkeld, maar gaat verder dan het toesturen van een mailtje of een folder. Je bedankt ze, toont ze de resultaten van hun bijdrage en… gaat met ze in gesprek. Een gesprek waarbij je vooral luistert.
 
Kies voor Socialtalk
Socialtalk is een team van actieve 50-plussers die veel ervaring hebben in persoonlijk contact met donateurs.  Onze mensen bezoeken jouw donateurs aan huis om met ze in gesprek te gaan. Daaruit komen mooie resultaten. Resultaten die zorgen voor een loyale achterban en meer inkomsten voor jouw organisatie.
 
Jong met de juiste ervaring
Socialtalk is een initiatief van Mindwize, samen goed voor meer dan 30 jaar ervaring in succesvolle marketing en communicatie voor goede doelen. De persoonlijk bezoeken van Socialtalk vormen de perfecte aanvulling op direct mail, online marketing en telefonisch contact.
 
Meer weten? Neem dan contact op met Social Talk. Stuur een email naar info@socialtalk.nl
of bel Alex Cruiming voor een afspraak via telefoonnummer: 023-56 77 028.