Senior retentiemarketeer bij De Zonnebloem

Senior retentiemarketeer bij De Zonnebloem
Senior retentiemarketeer bij De Zonnebloem
10 juli 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Senior retentiemarketeer
Organisatie: Nationaal Bureau Vereniging de Zonnebloem
Aantal uren: 36 uur
Locatie: Breda
Vervaldatum: 20 augustus

Bij de Zonnebloem draait het om mensen. We zetten alles op alles om mensen met een lichamelijke beperking een onvergetelijke dag te bezorgen. Zodat ook zij volop van het leven kunnen genieten. Met meer dan 95 professionals van ons Nationaal Bureau ondersteunen we ruim 38.000 vrijwilligers in Nederland. Er kan zoveel meer dan je denkt.

Denk jij ook dat er zoveel meer kan? Wil jij meer dan een goede relatie onderhouden met onze donateurs? En zie jij mogelijkheden om optimaal resultaat te halen uit je eigen marketingbeleid? Dan ben je vast een ondernemende marketeer die begrijpt hoe je donateurs betrokken kunt maken bij ons werk en onze activiteiten. 

Taken
  • Voor het team Particuliere Donateurs (vijf personen) zijn wij op zoek naar een Senior retentiemarketeer. Wat ga je doen?
  • Als senior retentiemarketeer ben je expert in het behouden van donateurs. Dit betekent dat we het volgende van je vragen:
  • beleid maken dat gericht is op een verbetercyclus in samenwerking met ICT, databasemanagement en de collega’s van het team.
  • ontwikkelen van een klantcontactstrategie die leidt tot de gewenste structuur en het gewenste resultaat van onze (behoud)campagnes.
  • implementeren van een campagenemanagementtool om gesegmenteerd campagnes te kunnen voeren via de beschikbare kanalen.
  • dagelijks initiatief nemen om met elkaar acties en campagnes te bedenken en te ontwikkelen om donateurs (beter) te behouden.
  • bewaken van de kwaliteit/functionaliteit van onze donateursomgeving van het crm-systeem. Je treedt daarin sturend op.

Functie-eisen en profiel
  • Je denkt en werkt op minimaal HBO-niveau en hebt een sterk analytisch vermogen.
  • Je acteert overtuigend en weet collega’s mee te nemen in je visie en je concrete plannen.
  • Je hebt zo’n vijf jaar marketingervaring in een soortgelijke functie (ervaring bij een goed doel is een pré) en je hebt kennis van mogelijkheden/oplossingen binnen crm-systemen.
  • Je visie is gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving en retentiemarketing.
  • Je bent een data-gedreven marketeer die vertrouwt is met CRM Dynamics, proactief de dialoog aan gaat met onze marktanalist en databasemarketeer.

Ons aanbod
Wat hebben we je te bieden? De Zonnebloem biedt zinvol, uitdagend werk binnen de grootste vrijwilligersorganisatie van Nederland. En ook:
  • een goed salaris, maximaal € 4.662,- bij een dienstverband van 40 uur per week, afhankelijk van je kennis, kunde en ervaring.
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden. De helft van de pensioenpremie (bij PFZW) wordt vergoed, je hebt 28 verlofdagen (fulltime basis) en er zijn goede onkostenvergoedingen.
  • veel vrijheid om uitdagingen aan te gaan.
  • veel mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • een goed en leuk stel directe collega’s om samen doelstellingen, vernieuwingen en verbeteringen te kunnen realiseren.

Informeren en solliciteren
Is deze functie iets voor jou? Stuur ons dan je CV met een korte motivatie. Dat gaat gemakkelijk en snel via sollicitatiepaginaop onze website. En heb je eerst nog een vraag over de functie? Bel dan even met Frank Faassen: (06) 46 26 89 14.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.