Senior Digital Marketeer bij het Nederlands Bijbelgenootschap

Senior Digital Marketeer bij het Nederlands Bijbelgenootschap
Senior Digital Marketeer bij het Nederlands Bijbelgenootschap
2 november 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Senior Digital Marketeer
Organisatie: Nederlands Bijbelgenootschap
Aantal uren: 28-36 uur
Locatie: Haarlem
Vervaldatum: 12-11-2018
 
Het Nederlands Bijbelgenootschap zoekt een digital marketeer die graag wil helpen om de Bijbel dicht bij mensen te brengen. Het NBG heeft meer dan 100.000 leden en donateurs en meer dan een half miljoen unieke gebruikers van de eigen digitale producten. Het NBG is er voor iedereen die de Bijbel relevant vindt in zijn of haar leven. Dat doen we voor mensen van nu en volgende generaties, in Nederland en wereldwijd, met traditionele en moderne vormen. 
 
Om de customer journeys voor al deze mensen te optimaliseren zijn we op zoek naar een collega. Het NBG is de maker van de Nieuwe Bijbelvertaling en de Bijbel in Gewone Taal. Deze vertalingen worden uitgegeven in verschillende edities, in boekvorm maar ook digitaal. De afdeling Uitgeven is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, promotie en verkoop van deze producten. De online promotie en verkoop van bijbels en andere boeken wordt steeds belangrijker. Daarnaast is de promotie van het gebruik van de digitale producten een belangrijke manier om onze missie te verwezenlijken, tegelijk is het ook een kanaal om gevers te werven voor de missie van het Bijbelgenootschap in binnen- en buitenland. 
 
De digital marketeer is verantwoordelijk voor het optimaliseren en daarbij op een hoger niveau tillen van de customer journeys rond o.a. de digitale producten. De digital marketeer is onderdeel van de afdeling Uitgeven en rapporteert aan de manager van de afdeling. Daarnaast werkt de digital marketeer ook veelvuldig en nauw samen met de medewerkers van de afdeling Fondsenwerving en Communicatie. 
 
Taken: 
• Je bent verantwoordelijk voor de customer journeys van gebruikers van ons digitale platform en de webshop. 
• Samen met de medewerker marketing ben je verantwoordelijk voor online campagnes voor al onze producten. 
• In de diverse optimaliseringsprocessen zorg je (samen met anderen) voor de ontwikkeling van effectieve teksten. 
• In overleg met de afdeling Fondsenwerving en Communicatie zoek je naar nieuwe manieren om meer mensen te bereiken en nieuwe gevers te werven via onze digitale producten.
• Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de webshop. Profiel: 
• Je bent constant op zoek naar meer groei door continue optimalisatie en A/B testing. 
• Je draait al minstens zes jaar mee in het vakgebied. Hierdoor heb je ruime ervaring in diverse kanalen, ben je bekend met de bijbehorende technieken en neem je data gedreven beslissingen. 
• Je bent in staat om een digitale marketing strategie te ontwikkelen en weet diverse stakeholders mee te nemen in veranderingen. 
• Je beschikt over de juiste vaardigheden(resultaatgericht, innovatief en analytisch) om als projectleider voortgang in projecten te houden, prioriteiten te stellen die het meeste impact maken en samen te werken met verschillende expertises en partners. 
• Je durft risico’s te nemen, leiderschap te tonen en hebt een hands-on mentaliteit. 
• Je beschikt minimaal over een HBO werk-en denkniveau. 
• Je hebt affiniteit met de missie van het NBG. 
 
Het NBG biedt jou een veelzijdige en uitdagende functie in een enthousiast team en een passend salaris conform ervaring met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. De functie is voor minimaal 28 en maximaal 36 uur per week. Aanstelling is in eerste instantie voor bepaalde tijd. Voorkeur startdatum: 1 januari 2019. Standplaats van de functie is Haarlem (met thuiswerkmogelijkheden). 
 
Informeren en solliciteren: 
Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Stefan van Dijk (manager van de afdeling Uitgeven), 06 – 23263500. 

Geïnteresseerd? Laat ons dat dan voor 12 november, 12.00 uur weten. Reageer via de email door jouw CV en motivatiebrief te sturen naar hrm@bijbelgenootschap.nl o.v.v. vacature uitgeven. De sollicitatiegesprekken voor de eerste ronde vinden plaats op donderdagochtend 15 november, de tweede ronde is gepland op donderdagochtend 22 november.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld! 
Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
Ook een vacature plaatsen? Klik hier.