Toon alles (3)

Senior Development Officer bij TextielMuseum

27 februari 2019, 05:55
Senior Development Officer bij TextielMuseum
Senior Development Officer bij TextielMuseum
Functie: Senior Development Officer
Organisatie: TextielMuseum
Aantal uren: 24-32 uur
Locatie: Tilburg
Vervaldatum: 11 maart
 
Het TextielMuseum is een dynamisch en creatief museum in bedrijf. Het is de enige plek ter wereld waar design, kunst, mode, erfgoed én innovatie op het gebied van textiel samenkomen. De combinatie van inspirerende tentoonstellingen, educatieve programma’s en het gespecialiseerde TextielLab voor onderzoek en productie maakt het museum uniek in zijn soort. In het TextielLab werken (inter)nationale ontwerpers, architecten, kunstenaars en veelbelovende studenten samen met onze textielexperts om de eindeloze mogelijkheden van materialen en technieken te ontdekken. 
 
Het TextielMuseum staat aan de vooravond van een ambitieuze vernieuwing om de koppositie die het nu inneemt te blijven behouden en verder uit te bouwen. Educatie, cultureel ondernemerschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen staan hierbij hoog in het vaandel. Wij zien het als onze missie om het museum in de komende jaren inclusiever te maken door niet alleen professionals maar ook bezoekers met de nieuwste technologieën textiel te laten ontwerpen en maken. Daarnaast willen we onze positie als kweekvijver voor talentvolle ontwerpers uitbouwen en het educatieve aanbod voor scholen uitbreiden. 
 
Om hier invulling aan te geven is het museum op zoek naar een
 
Senior Development Officer
                voor 24-32 uur per week
 
Als Senior Development Officer ben je verantwoordelijk voor de fondsenwerving, sponsoring en het relatiebeheer t.b.v. de programmering en de vernieuwing van het museum. Je belangrijkste doel is het verstevigen van het financiële draagvlak van het TextielMuseum. Hiervoor onderhoud en intensiveer je bestaande partnerships met filantropische fondsen en ontwikkel je nieuwe samenwerkingen met bedrijven en particulieren. Het betreft een nieuwe functie met veel ruimte voor eigen inbreng, waarbij wel een basis aan strategie en beleid aanwezig is. 
 
Taken
 
  • Je bent verantwoordelijk voor fondsenaanvragen op nationaal en internationaal niveau en onderhoudt goede relaties met fondsenverstrekkers;
  • Je bedenkt en formuleert creatieve proposities om nieuwe relaties te werven;
  • Je onderhoudt relaties met bedrijven, doet onderzoek en benadert potentiele partners; 
  • Je bouwt en investeert in langdurige relaties met particuliere schenkers en doet onderzoek naar mogelijke begunstigers;
  • Je geeft functioneel leiding aan de medewerker Development (met expertise op gebied van fondsaanvragen); 
  • Je actualiseert het strategisch plan en jaarplan Development en bewaakt de voortgang;
  • Je organiseert relatie-evenementen voor partners;
  • Je onderhoudt de informatie betreffende partnerships in het CRM-systeem;
  • Je onderhoudt relevante netwerken en vertegenwoordigt het museum.
 
Wat vragen wij?
 
- Een opleiding op HBO of WO-niveau; 
-Minstens 5 jaar werkervaring op gebied van sponsoring, relatiebeheer en/of marketing;
- Ervaring en affiniteit in bedrijfsleven en/of cultuur; 
- Commercieel, vasthoudend en resultaatgericht;
- Communicatief sterk in presentatie, woord en geschrift;  
- Representatief, creatief, goede organisatorische kwaliteiten;
- Aantoonbare affiniteit met de creatieve industrie; 
- Affiniteit en ervaring met de Noord-Brabantse cultuur en een actief Noord-Brabants netwerk zijn een pre. 
- In verband met voorkomende avond- en/of weekendwerkzaamheden geniet een redelijke woon-/werkafstand 
  de voorkeur. 
 
Plek in de organisatie: 
 
Development, Marketing & Communicatie en Programmanagement Vernieuwing zijn drie teams die zijn ondergebracht in een stafafdeling, die door de directeur-bestuurder wordt aangestuurd.
 
Wat bieden wij?
 
- Een uitdagende functie binnen een dynamische organisatie met betrokken medewerkers en met ruimte voor               
  eigen inbreng;
- Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar (met de intentie tot verlenging);
- Arbeidsvoorwaarden conform de Museum Cao, waaronder 8% vakantietoelage en 3,4% eindejaarsuitkering 
  waarbij de functie is gewaardeerd op schaal 11 (minimaal €3.322,- max. €4.464,- afhankelijk van leeftijd en 
  ervaring), bij een 36-urige werkweek;
- Pensioen ondergebracht bij het ABP;
- De stichting vergoedt géén reiskosten woon-/werkverkeer
 
Informatie
 
Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Bea Nieuwenhuis, programmamanager vernieuwing via 013 5494532 (di-don) of per mail via bea.nieuwenhuis@textielmuseum.nl. Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met de HRM afdeling via 013-5494515 of HRM@mommerskwartier.nl.
 
Procedure
 
Ben je enthousiast geworden? Stuur dan jouw curriculum vitae en motivatie uiterlijk op 6 maart 2019 naar: vacatures@mommerskwartier.nl. De eerste selectiegesprekken zullen worden gehouden op 15 maart 2019, de tweede gesprekken op 21 maart 2019.  
 
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 
*Stichting Mommerskwartier is de overkoepelende stichting van de instellingen TextielMuseum, Regionaal Archief Tilburg en Stadsmuseum Tilburg. De instellingen worden bij de uitoefening van hun taken ondersteund door de afdeling Bedrijfsvoering.
 
Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
Ook een vacature plaatsen? Klik hier.
 
gerelateerde items