Toon alles (3)

Seminar Afdhel Aziz: Good is the New Cool

24 augustus 2017, 06:00
Seminar Afdhel Aziz: Good is the New Cool
Seminar Afdhel Aziz: Good is the New Cool
SE Consultancy en Sponsorreport organiseren in samenwerking met Eneco Groep op 12 september een seminar rondom Afdhel Aziz, auteur van het baanbrekende boek Good is the New Cool. Er is een toenemende interesse van de grotere bedrijven in Nederland om een authentieke en relevante maatschappelijke rol te vervullen in de samenleving en dat schept kansen voor maatschappelijk partners. Geïnteresseerd? De toegangsprijs bedraagt € 225,- (excl. btw). ​De Dikke Blauwe heeft een aantal plaatsen gereserveerd voor haar lezers: aanmelden kan via een mail naar DDB-Expert Sponsoring Ad Maatjens: ad@sponsorreport.nl 
 
Afdhel Aziz was op het afgelopen IEG Sponsorcongres in Chicago dé sensatie met zijn gedreven en inspirerende verhaal over hoe bedrijven ‘cool’ zijn door goed te doen en daarmee bovendien winst kunnen maken. Hij vertelt je alles over marketing in de 21e eeuw en hoe je als bedrijf winst kunt maken door goed te doen en daarbij de kracht van cool te gebruiken: market like you give a damn! Iets wat voor millennials en generatie Z belangrijk, zo niet vanzelfsprekend is! Uit de reacties van de toehoorders werd al snel duidelijk dat hij de juiste snaar raakt als het gaat om hoe je als bedrijf die maatschappelijke rol invult en wat de positieve gevolgen daarvan zijn. Om die reden hebben we hem gevraagd naar Nederland te komen.
 
Naast de keynote-presentatie van Afdhel Aziz zal er op het event een aantal aansprekende social engagement casevoorbeelden gepresenteerd worden. Het baanbrekende one for one businessmodel van TOMS wordt gepresenteerd door EMEA Marketing Directeur bij TOMS Lisa Hogg. En het succesverhaal van de recyclebare fles van Dopper wordt verteld door oprichter en CEO Merijn Everaarts. De middag wordt afgesloten met een forumdiscussie over hoe bedrijven 'lessons learned' in de praktijk kunnen brengen.

Programma
14.00 Inloop
14.30 Presentatie Merijn Everaarts, CEO Dopper
15.10 Keynote Afdhel Aziz
‘Good is the New Cool’
16.10 Pauze
16.30 Presentatie Lisa Hogg, Marketing Director EMEA bij TOMS
‘How to change the world with purpose driven commerce’
Inspirational key note on TOMS being in business to improve lives and are a business that puts giving first. At TOMS, it all started with a purpose and that purpose remains at the heart of everything they do. What began as a simple idea to give a pair of shoes to a person in need for every pair sold, One for One, has turned into something much bigger, a movement, mission and purpose to improve lives through business. The purpose is what created TOMS and is deeply engrained in who they are. The fashion and footwear industry is full of strong brands and incredible designers, but it’s TOMS’ story - their purpose - that guides them through all aspects of the TOMS brand, from their products, to retail, partnerships and their community.
Their purpose has helped in building a loyal community of customers, partners, employees and ultimately it’s what has enabled them to do such an incredible amount of good at every level of the business – from the shoes that they give to children in need through their giving partners, to the empowerment of each individual to make a difference with an every day purchase.
17.00 Lessons learned
Forumdiscussie met Jeroen Overgoor (Directeur Communication & Public Affairs Eneco Groep), Anniek Mauser (Directeur Duurzaamheid Unilever Benelux) en Mark Versteegen (Directeur Sponsoring KPN).
17.45 Afsluitende borrel
18.30 Einde programma
 
gerelateerde items