Reumafonds en Wakker Dier winnaars NRC Charity Awards

15 september 2011
Nieuws | | Goede doelen

AMSTERDAM (15 september) - Het Reumafonds heeft met de advertentie ‘De normaalste dingen' de vakjuryprijs gewonnen van de NRC Charity Awards 2011. Wakker Dier won de publieksprijs. De prijs bestaat uit een trofee en gratis advertentieruimte met een waarde van ruim € 214.000,-.


Klap in het gezicht

Volgens het juryrapport is de advertentie van het Reumafonds "een eenvoudige en charmante uiting met een enorme stopping power, een uiting die de lezer frontaal raakt". De jury roemt de uiting om het effect: het zichtbaar slechter wordende handschrift is "een klap in het gezicht". Bovendien maakt de advertentie goed gebruik van het formaat dat beschikbaar is - op deze manier wordt goed de aandacht getrokken in een volle krant.


Uitreiking

De twee awards zijn op 8 september aan de winnaars uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC Handelsblad en Hans Nijenhuis, uitgever van NRC Media, in het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam.


Meerderheid voor Wakker Dier

In de afgelopen tijd werd 63.000 keer gestemd op de kandidaten voor de publieksprijs, waarvan de overduidelijke meerderheid (18.346 stemmen) naar de advertentie van Wakker Dier over de ‘kiloknaller' ging.