'De juiste doelgroep bereiken vergt een flinke investering'

12 maart 2019, 11:00
Micha Windgassen en Charlotte Wichers Hoeth
Micha Windgassen en Charlotte Wichers Hoeth
Charlotte Wichers Hoeth en Micha Windgassen van jongerenvereniging Entrée spreken tijdens de Dag van het Mecenaat over hoe zij jonge muziekliefhebbers benaderen en (ver)binden. Van Entrée zijn vooral studenten tussen de 18 en 25 jaar lid. Zij kunnen Het Concertgebouw in Amsterdam met flinke korting bezoeken. Korting geven, werkt dat? ‘Om ze te binden is er meer nodig.’
 
‘Korting helpt om jongeren te trekken, maar is niet voldoende. Om ze te binden is er meer nodig’, zegt Charlotte. Micha vult aan: ‘Het vergt een flinke investering vanuit de organisatie qua tijd én financiën. Daarnaast helpt het als de organisatie zelf ook wordt gedragen door jongeren als je deze doelgroep wilt bereiken.’
 
Jullie hebben vooral ervaring in het bereiken van muziekliefhebbers. Wat denk je dat goede doelen van jullie verhaal kunnen meenemen? 
Micha: ‘Nieuw publiek vinden én verbinden is niet alleen een doel in de culturele sector, maar natuurlijk ook superrelevant voor goede doelen. Daarin kunnen we vast veel van elkaar leren!’ 
Charlotte: ‘Voor alle organisaties het van belang jongeren te blijven betrekken, niet alleen voor culturele instellingen.’
 
Wat denk je dat het hoogtepunt van de Dag  van het Mecenaat zal worden?
Charlotte: ‘Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van Sanguin. Ik vind dit echt een campagne die vanuit de jongeren bedacht is, hoor graag of dat dan ook gewerkt heeft.’
Micha: ‘Ik kijk uit naar de presentatie van Tivoli en ben heel benieuwd naar hun aanpak om al hun doelgroepen te bereiken. Onze Entrée-leden delen wij al in in zo veel verschillende doelgroepen, kun je nagaan hoe een groot podium als Tivoli dat doet. Daarnaast vind ik het ook heel leuk om nieuwe mensen uit de sector te ontmoeten, dus ik verheug me ook op de borrel!’ 

Er zijn nog kaartjes voor de Dag van het Mecenaat: klik hier om je aan te melden.
 
gerelateerde items