Toon alles (3)

Primeur: DDB4 ook in ‘light’ voor major donors

8 oktober 2017, 07:00
Handzame, kosteloze editie volledig gericht op  schenkers en nalaters.
Handzame, kosteloze editie volledig gericht op  schenkers en nalaters.
Uitgever Lenthe heeft afgelopen dinsdag niet alleen haar jaarlijkse, 600 pagina’s tellende nieuwe jaargids gepresenteerd, maar ook een ‘light’-versie van 96 pagina’s. Deze speciale editie van de jaargids is afgestemd op schenkers en nalaters aan goede doelen en zal in een grote oplage gratis worden verspreid onder de adviseurs van major donors, waaronder alle notariskantoren in Nederland.

Kosteloze verspreiding

De speciale editie van De Dikke Blauwe4 heeft dezelfde afmetingen als de reguliere jaargids en bevat een selectie van de major donor-informatie uit de reguliere jaaruitgave, waaronder alle redactionele profielen en interviews. Lenthe-uitgever Johan Dijk: ‘Deze DDB4 Light-uitgave is een nieuw initiatief om meer potentiële grootgevers op een redactionele, inhoudelijke wijze te attenderen op de steunwaardigheid van goede doelen. We gaan dat doen door een handzame editie geheel kosteloos te verspreiden onder de adviseurs van major donors en nalaters, waaronder alle notariskantoren van Nederland.’

Confettibom

Volgens hoofdredacteur Edwin Venema gaat het in veel major-donorwerving te vaak om alleen een financiële bijdrage. Venema: ‘Deze markt leent zich bij uitstek voor een kwalitatieve en redactionele vorm van marketing. Met De Dikke Blauwe en met deze speciale ‘light-versie’ stellen wij het persoonlijke verhaal van bestuurders van goede doelen centraal. Het gaat daarbij primair om de juiste match van idealen. Die idealen-match is bepaald geen sinecure. Wij weten als geen ander hoe verwarrend en overweldigend het aanbod in ‘Het Land van Goed Doen’ is. De concurrentie is moordend. Niet alleen tussen de grotere, bekende goede doelen, maar ook door de toetreding van veel nieuwe, vaak lokaal gerichte organisaties. Maar ook instellingen uit de cultuursector, het wetenschappelijk onderwijs en de zorg vragen om uw aandacht. Zoveel noden, zoveel organisaties… maar waar welke moet de major donor nu steunen? De confettibom aan marketing- en wervingsuitingen van duizenden individuele instellingen is soms gekmakend. Daarom is alleen al een bundeling een zegen voor de gevers. En voor de intermediair.’

Gemeenschappelijk doel

Uitgever Johan Dijk: ‘De tijd van gironummers is voorbij. Steun begint volgens ons niet met geld, maar met een gedeelde passie. Als je samen een goed doel voor ogen hebt, is er
een gemeenschappelijk vertrekpunt voor de hoe(veel)-vraag, want geld is een middel en geen doel op zich. Donoren hebben voor een goede keuze dus behoefte aan meer dan de geijkte en voorgebakken informatie. Van goede doelen mogen (groot)gevers oprechte betrokkenheid en waardering verwachten, of de gelegenheid voor een persoonlijk gesprek met een bestuurder of een projectmanager. De paspoorten en interviews in deze speciale uitgave zijn stuk voor stuk van instellingen en bestuurders die zich zeer bewust zijn van
het belang van een gemeenschappelijk doel.’
 
De speciale DDB4-light editie zal in de komende maanden, de schenkgevoelige eindejaarsperisode, worden gedistribueerd bij de notarissen en financiële intermediairs. Wilt u meer informatie over deze special? Neem dan contact op met uitgever Johan Dijk: klik hier.

►Wilt een exemplaar van de reguliere jaargids DDB4 bestellen? Klik hier.
 
 
gerelateerde items