Online Marketeer bij Plan Nederland

Online Marketeer bij Plan Nederland
Online Marketeer bij Plan Nederland
13 juni 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Online Marketeer
Organisatie: Plan Nederland
Aantal uren: 35 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 27 juni

Plan is een internationale kindgerichte ontwikkelingsorganisatie die werkt aan het realiseren van gelijke kansen en rechten voor meisjes en het verbeteren van de levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden. Plan werkt aan een wereld waarin meisjes dezelfde kansen en rechten krijgen als jongens, zodat alle kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.

Plan doet dit door projecten in 54 ontwikkelingslanden in Afrika, Azië en Latijns Amerika uit te voeren om de levensomstandigheden en toekomstkansen van meisjes en jongens te verbeteren en door wereldwijd op te komen voor kinderrechten, met de nadruk op de rechten van meisjes.

Voor de afdeling Marketing Fondsenwerving is Plan Nederland op zoek naar een Online Marketeer (fulltime, 35 uur)

Doel van de functie
Het werven van fondsen (structurele donateurs, eenmalige giften en leads) en het behouden van donateurs om de projecten van Plan in ontwikkelingslanden (mede) mee te kunnen financieren.

Wat ga je doen?
Als online marketeer ben je continue bezig om de online klantreis (customer journey) te optimaliseren door het juist inzetten van verschillende online marketing kanalen en het inrichten van goed aansluitende landingspagina’s.
Je adviseert over online media inzet en inkoop, voert online campagnes uit en stuurt de bureaus aan waar we mee samenwerken. Wanneer nodig ben je ook in staat om zelf Facebook advertenties in te zetten op de juiste doelgroepen via het eigen Plan account. Je analyseert en evalueert de resultaten van de mediacampagnes inclusief de conversie op de website, in samenwerking met de bureaus en onze Marketing data analist. Je trekt gegronde conclusies, doet aanbevelingen en voert optimalisaties door om de conversie te verhogen.
Je werkt in teamverband en adviseert interne opdrachtgevers (o.a. doelgroep marketeers en campagnemanagers) over de optimale inzet van de online marketing kanalen voor het realiseren van de doelstellingen op basis van kennis, data en nieuwe inzichten. Je neemt initiatief om nieuwe (digitale) middelen, tools en mogelijkheden te testen.

Wat breng je mee?
  • Je hebt een sterke affiniteit met data gedreven online marketing en weet de slag van data naar concrete online campagnes en acties te maken;
  • Ervaring met SEO, SEA, Social media advertising, display, en CRO;
  • Allround online marketing ervaring met nadruk op gebied van webanalytics, advertising, mobile, personalisatie en testing;
  • 3-5 jaar relevante ervaring in online marketing;
  • Je bent volledig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Afgeronde HBO/WO opleiding richting (online/digital) Marketing;
  • Kennis van Google Analytics en Google Tag Manager.

Competenties
  • Analytisch vermogen
  • Onderhandelen
  • Ondernemend
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Gendersensitiviteit

Wie zoeken we?
Je bent communicatief vaardig en in staat om interne en externe contacten voor je te winnen om van daaruit het resultaat ten positieve te beïnvloeden. Je bent leergierig, proactief, deskundig op je vakgebied en wilt jezelf ontwikkelen. Je denkt in oplossingen en ziet altijd kansen om het resultaat gunstig te beïnvloeden. Je kunt een project managen en neemt van begin tot eind de verantwoordelijkheid voor een online campagne en het coördineren van stakeholders (zowel intern als extern). 

Plan biedt
Een functie in een internationale werkomgeving. Plan biedt haar werknemers een gedegen arbeidsvoorwaardenpakket met een voor deze functie bruto maandsalaris van maximaal € 3600,- voor 35 uur per week, afhankelijk van achtergrond en ervaring. Plan heeft een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, collectieve ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding en opleidingsmogelijkheden binnen de functie voor persoonlijke groei.

Ben je geïnteresseerd?
Voor vragen over deze functie kun je terecht bij Viola Dodeman, coördinator Online, telefoon +31 (0)20 549 5553. Wij hanteren zondag 27 juni als sluitingsdatum. De eerste gesprekken zijn gepland in de week van 2 t/m 6 juli.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen in je eigen netwerk wordt wel op prijs gesteld!

Veiligheid van kinderen en jongvolwassenen is voor Plan Nederland essentieel. Plan Nederland accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze wervings- en selectieprocedures.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.