Online Marketeer / Fondsenwerver bij Stichting Vluchteling

Online Marketeer / Fondsenwerver bij Stichting Vluchteling
Online Marketeer / Fondsenwerver bij Stichting Vluchteling
26 januari 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Online Marketeer / Fondsenwerver
Organisatie: Stichting Vluchteling
Aantal uren: 40 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 5 februari

Stichting Vluchteling is een noodhulporganisatie die zich wereldwijd inzet voor hulp aan vluchtelingen. Bij acute nood zorgt Stichting Vluchteling voor directe hulp, zoals onderdak, medische zorg, schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. In Nederland geeft Stichting Vluchteling voorlichting aan het Nederlands publiek over het wereldwijde vluchtelingen-probleem en de internationale (nood)hulpverlening.

In verband met een vervanging binnen het team fondsenwerving zijn wij per direct op zoek naar een fulltime:

Online fondsenwerver / marketeer (m/v).


Taken
Als online fondsenwerver / marketeer ben je medeverantwoordelijk voor de uitvoering van de overall online strategie. Je maakt deel uit van het team fondsenwerving en werkt nauw samen met het team communicatie. Je rapporteert aan de Teamleider Fondsenwerving.
Wat ga je doen?
  • Je geeft mede vorm en invulling aan de online strategie van Stichting Vluchteling;
  • Je beheert en onderhoudt de online database en online donor journeys;
  • Je ontwikkelt, test, ondersteunt en evalueert online campagnes en acties;
  • Je volgt de trends en ontwikkelingen op het gebied van digitale fondsenwerving. Tevens weet je relevante trends om te zetten in acties;
  • Je beheert en optimaliseert de bestaande websites van Stichting Vluchteling (vluchteling.nl, nachtvandevluchteling.nl en helponshelpen.nl);
  • Je werkt mee aan de implementatie van de nieuwe CRM applicatie Salesforce;
  • Je onderhoudt contacten met online leveranciers en consultants.

Functie-eisen en profiel
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; 
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van online fondsenwerving en marketing;
  • Je bent op de hoogte van digitale trends en technologieën;
  • Ervaring met SEA, e-mail marketing, social (facebook) advertising en Google Analytics is een must;
  • Ervaring met online betaal modules (zoals Buckaroo) en e-mailmarketing programma’s (zoals MailPlus) is een must;
  • Ervaring met SEO en display is een pré;
  • Ervaring met A/B testen en conversieoptimalisatie is een pré;
  • Ervaring met diverse CMS systemen is een pré;
  • Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit en tijdens grote noodhulp campagnes ben je bereid tot extra inzet;
  • Jij bent initiatiefrijk, slagvaardig en laat kansen op het gebied van online fondsenwerving niet onbenut. Je kent de markt als geen ander en bent in staat de belangen van de organisatie goed te behartigen;
  • Je bent een teamspeler maar kunt ook zelfstandig werken. Door je enthousiasme en proactieve houding weet je interne stakeholders te mobiliseren;
  • Je hebt affiniteit met de vluchtelingenproblematiek.

Ons aanbod
  • Een dynamische functie in een informele en besluitvaardige werkomgeving;
  • Een functie die veel ruimte biedt voor eigen initiatief en nieuwe ideeën;
  • Een arbeidscontract voor één jaar;
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van opleiding, ervaring en leeftijd;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een eindejaarsuitkering.

Informeren en solliciteren
Interesse? Stuur voor 1 februari een e-mail met je motivatiebrief en CV naar Patrick Krens, Teamleider Fondsenwerving solliciteren@vluchteling.nl onder vermelding van “vacature online fondsenwerver/marketeer ”. Sollicitanten krijgen uiterlijk 5 februari bericht. De solicitatiegesprekken starten in de opvolgende weken. Voor meer informatie over deze vacature kan je tijdens kantooruren contact opnemen met Patrick Krens  070-346 89 46.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.