Online marketeer bij Alzheimer Nederland

Online marketeer bij Alzheimer Nederland
Online marketeer bij Alzheimer Nederland
30 december 2017
Nieuws | | Vacatures

Functie: (Projectmedewerker) Online marketeer
Organisatie: Alzheimer Nederland
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Amersfoort
Vervaldatum: 7 januari
 
Alzheimer Nederland werkt al 30 jaar aan een betere toekomst voor mensen met dementie en hun omgeving. Het is onze missie om dementie te voorkomen of te genezen. Dit doen we door het financieren van wetenschappelijk onderzoek. Zolang dementie nog een ongeneeslijke ziekte is blijven we werken aan verbetering van de levenskwaliteit van mensen met dementie en hun omgeving. Dit doen we door het geven van voorlichting, belangenbehartiging en het bieden van mogelijkheden voor hulp en lotgenotencontact. Met 51 regionale afdelingen en 230 Alzheimer Cafés heeft Alzheimer Nederland een landelijk bereik. Alzheimer Nederland is grotendeels afhankelijk van particuliere giften en heeft een CBF-keurmerk voor goede doelen.

In het vijfjarige project Samen dementievriendelijk streven we ernaar een beweging op gang te brengen in Nederland zodanig dat de bewustwording van en inzicht in het perspectief van mensen met dementie en hun mantelzorgers in het dagelijks leven vergroot wordt en de Nederlandse maatschappij dementievriendelijker wordt. Om deze ambitieuze doelstelling te realiseren zijn we binnen het project Samen dementievriendelijk voor de duur van het project op zoek naar een: (Projectmedewerker) Online Marketeer (32 uur per week). Als online marketeer ben je verantwoordelijk voor het genereren van de juiste traffic en conversie voor het 5-jarige project Samen dementievriendelijk.

Taken 
  • Het, samen met werkpakket Communicatie en externe bureaus, ontwikkelen van creatieve campagnes.
  • Het bieden van ondersteuning bij ontwikkeling van de website.
  • Samen met de web redacteur ontwikkelen en versturen van nieuwsbrieven.
  • Het periodiek aanleveren van rapportages over de meest recente en relevante online ontwikkelingen en campagnes.
  • Het continu optimaliseren van online pagina's, marketing activiteiten en technical performance op basis van analyse van beschikbare databronnen, zoals serverperformance, CMS-statistieken, Google Analytisc en Hotjar.
  • Het mede behalen van project- en werkpakketdoelstellingen. Je bent deels strategisch en deels operationeel bezig.
  • Het regelmatig plaatsen van berichten op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook. Ten aanzien van webcare reageer je handig, snel en creatief op reacties van de doelgroep en volgers.

Functie-eisen en profiel
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau (in de richting van online marketing);
  • Minimaal 3 à 4 jaar ervaring in een online marketing functie;
  • Ruime ervaring met het ontwikkelen, uitvoeren en optimaliseren van effectieve online campagnes;
  • Analytisch vermogen, cijfermatig inzicht en in staat gegevens om te zetten naar verbetervoorstellen.
  • Ervaring met Drupal CMS en MailPlus is een pré.
  • Goede kennis van online business en media.
  • Goede kennis van SEO, SEA, Analytics, Facebook advertising, retargeting, affiliate marketing, A/B testing en site usability.

Ons aanbod
  • Een uitdagende baan waarin je samenwerkt met leuke collega’s in een prima werksfeer.
  • Aanstelling geschiedt voor de duur van het project Samen dementievriendelijk (tot ongeveer februari 2020).
  • Salaris is marktconform tussen € 2.800 - € 3.600.
  • Alzheimer Nederland heeft een eigen arbeidsvoorwaardenregeling.

Informeren en solliciteren
Neem voor vragen over de procedure contact op met Gonnie van de Werken, telefoonnummer 033 – 3032592. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Sonja Vlaanderen, coördinator online platform, telefoonnummer 06 – 57500278. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan vóór 8 januari 2018 je motivatie met CV naar onze medewerker P&O, Gonnie van de Werken; g.vandewerken@alzheimer-nederland.nl. De gesprekken van de eerste ronde zullen plaatsvinden op 16 of 18 januari 2018.(een eventueel vervolggesprek op 23 januari).