Online fondsenwerver/marketeer bij SOS Kinderdorpen

Online fondsenwerver/marketeer bij SOS Kinderdorpen
Online fondsenwerver/marketeer bij SOS Kinderdorpen
7 februari 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Online fondsenwerver/marketeer
Organisatie: SOS Kinderdorpen
Aantal uren: Minimaal 30 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 16 februari

Werken voor SOS betekent werken in een team van bevlogen en gedreven medewerkers met een groot hart voor de missie: kinderen een liefdevol thuis geven. SOS biedt een baan in een dynamische omgeving binnen een internationale organisatie, met veel kansen om je te ontwikkelen. Onze voornaamste focus is online en dankzij onze agile werkwijze kunnen we snel inspelen op de nieuwste ontwikkelen.Familie is je basis. 153 miljoen kinderen over de hele wereld hebben één of beide ouders verloren. SOS Kinderdorpen zorgt ervoor dat deze kinderen in een liefdevolle familie kunnen opgroeien. Door kwetsbare families te versterken in hun zorg voor en opvoeding van hun kinderen. En door kinderen zonder familie een nieuw thuis te geven in een SOS familie. Zodat ze kunnen opgroeien tot zelfstandige volwassenen die verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en anderen. Want wat een kind leert, geeft een kind door.

Als Online Fondsenwerver werf je in samenwerking met het team particuliere donateurs. Hiervoor denk je strategisch mee over de inzet van onze online kanalen en weet je dat door te vertalen naar campagnes en activiteiten. Campagnes kun je end-to-end oppakken en je stuurt op basis van resultaten tijdig bij. Je werkt in een agile team bestaande uit 7 collega’s met expertise in fondsenwerving, online en communicatie. Je brengt je kennis en ervaring in op het gebied van online en denkt mee over de inzet van nieuwe, innovatieve wervingstechnieken om de fondsenwervende doelstellingen te behalen.

Taken
  • Ontwikkelen, testen en uitvoeren van online campagnes
  • Ontwikkelen, testen en optimaliseren van landingspagina’s
  • Bijdragen aan de optimalisatie van bestaande campagnes op basis van analyse van de behaalde resultaten
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van interne kennis op het gebied van online marketing  en fondsenwerving;
  • Ontwikkelen en professionaliseren van nieuwe kanalen voor werving.
  • Je onderhoudt contacten met online leveranciers en consultants
  • In brede zin bijdragen aan het teamresultaat van het team Werving

Functie-eisen en profiel
  • HBO werk- en denkniveau met minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je kunt goed samenwerken en gaat voor het teambelang
  • Je bent analytisch en resultaatgericht,
  • Kennis van en ervaring met SEA, Facebook advertising en Google Analytics is een must
  • Kennis van en ervaring met SEO, diverse CMS systemen, conversieoptimalisatie en A/B-testen is een pré
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Informeren en solliciteren 
Heb jij affiniteit met het werk van SOS Kinderdorpen en voldoe je aan het profiel? Reageer dan voor 16 februari a.s. via ons online sollicitatieformulier. Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Jaimy Hauth (HR Adviseur) via hr@soskinderdorpen.nl of 020-4080190.