Nieuwe prijs innovatieve samenwerkingen cultuur en bedrijfsleven

13 september 2007

AMSTELVEEN (13 september) - Tijdens het derde Nationale Cultuurbal werd een nieuwe prijs gelanceerd. Stichting DOEN en ING gaan met de Impulsprijs projecten en initiatieven belonen waarbij met succes bruggen worden geslagen tussen bedrijfsleven en culturele sector.


Het innovatieve karakter van samenwerkingen staat voorop bij de beoordeling van potentiële laureaten. De Impulsprijs zal in juni 2008 voor het eerst worden uitgereikt tijdens het jaarcongres Matching Cultuur en Economie. Aan de prijs is een bedrag van 10.000 euro verbonden.

 


ING ziet samenwerking tussen kunsten en bedrijfsleven als potentieel veel breder dan financiële ondersteuning alleen. Volgens de bank is de grootste wederzijdse winst te halen in het aangaan van actieve partnerships, waarbij expertise, ideeën en mogelijkheden worden uitgewisseld. ING hoopt dat de Impulsprijs hierin een rol als katalysator kan spelen.

 


Mechtild van den Hombergh, vertrekkend algemeen directeur van Stichting DOEN, verwoordt het zo: "Het is belangrijk dat de culturele sector blijft vernieuwen, ook in samenwerking met het bedrijfsleven. Traditionele sponsoring, waar geld doorgaans rechtstreeks gekoppeld aan een tegenprestatie, is slechts een van de vele mogelijkheden. Samenwerken op basis van gelijkwaardigheid wint aan populariteit. Maar waar liggen de kansen en hoe maak je die concreet? Met deze prijs willen we culturele instellingen en het bedrijfsleven een impuls geven om samen aan de slag te gaan."

 


Klik hier voor meer informatie