Nieuwe fase 6 minuten campagne Hartstichting

12 juni 2008
Nieuws | | Organisatienieuws

AMSTELVEEN (12 juni) - Een nieuwe fase van de 6 minuten campagne van de Nederlandse Hartstichting is van start gegaan. Doel: het publiek oproepen tot het volgen van een reanimatie- of AED-cursus, om zo het aantal mensen dat overlijd aan een hartstilstand terug te dringen.


Centraal in de campagne staat een commercial die illustreert dat vooral ouderen worden getroffen door een plotselinge hartstilstand, en dan veelal in de thuissituatie. De commercial laat de noodzakelijke stappen zien die omstanders moeten ondernemen: het bellen van 112, reanimeren en defibrilleren.

 


De nieuwe fase in de campagne volgt na de bewustwordingscampagne die in maart 2007 werd gestart. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de volwassen Nederlanders iets van deze campagne heeft meegekregen. Een gevolg van de bewustwordingscampagne van de Hartstichting is geweest dat veel mensen zich hebben aangemeld voor een cursus. De reanimatie en AED-cursussen kenden in 2007 145% meer nieuwe aanmeldingen dan in het jaar daarvoor. Ook mensen die al een basis cursus hadden gevolgd meldden zich vaker voor een AED-cursus. Hier kon een stijging van maar liefst 235% worden genoteerd.

 


Zie ook: www.6minuten.nl