Net4kids benoemt nieuwe directeur Odette van Zijtveld

10 november 2009
Nieuws | | Personalia


Net4kids, het non-profit internetplatform dat klanten duurzaam verbindt met kinderhulpprojecten, heeft Odette van Zijdveld benoemd als algemeen directeur en Suzanne Glorie als marketing manager.

 


De aanstelling van beide zakenvrouwen komt op het moment dat Net4kids de focus verlegt naar het werven van de zakelijke donateur.



Odette van Zijdveld

Odette van Zijdveld volgt Dani Bicker Caarten op als algemeen directeur. Bicker Caarten is vorig jaar mei benoemd. Van Zijdveld is haar loopbaan begonnen bij de Vitae Group, daarna bekleedde zij (marketing) managementfuncties bij onder meer Prolin en HP. De laatste negen jaar is zij actief als zelfstandig ondernemer. Ze vervult de rol als algemeen directeur voorlopig pro bono.


Klant heeft inspraak

Van Zijdveld: “Net4kids werft niet alleen fondsen voor kinderhulp, maar geeft de klant inspraak in de hulp. Daarbij ligt de focus op het bedrijfsleven. We zien dat veel bedrijven geïnteresseerd zijn in het steunen van projecten zoals die van Net4kids, maar dat ze de weg naar ons nog niet altijd vinden, daar gaan we komend jaar verandering in brengen.”


Suzanne Glorie

Suzanne Glorie heeft in haar loopbaan diverse marketingfuncties vervuld bij onder meer Parametric Technology Corporation, Prolin en HP. De laatste jaren heeft ze een eigen ondermening FFective Marketing opgestart en ze zal die activiteiten combineren met haar functie bij Net4kids. Ook Glorie voert haar werkzaamheden voorlopig pro bono uit.


Duurzaam

“Mensen willen niet alleen geven aan goede doelen, maar ook betrokken zijn”, aldus de nieuwe marketingmanager. “Dat geldt zeker voor organisaties die duurzaam willen helpen en maatschappelijk verantwoord willen ondernemen. Net4kids stemt de selectie van de projecten nauw af op de hulpvisie en de bedrijfsdoelstellingen van de klant. Op die manier wordt het gekozen project duurzaam aan het bedrijf verbonden.”