NDP: stabiel vertrouwen, maar ook irritatie

In 2015 noemde 13 procent van de respondenten de communicatie van goede doelen via social media ‘irritant’. In 2017 is dat gestegen naar 21 procent.
In 2015 noemde 13 procent van de respondenten de communicatie van goede doelen via social media ‘irritant’. In 2017 is dat gestegen naar 21 procent.
21 november 2017
Nieuws | | Fondsenwerving

Het Nederlands Donateurspanel van WWAV bracht dit najaar weer een editie uit.
Altijd zinnig voor fondsenwervers: wat vinden ‘ze’ van ons?
 
Het donateursvertrouwen blijft stabiel (terwijl het consumentenvertrouwen wél stijgt).  Vooral hoger opgeleiden hebben vertrouwen in de charitatieve sector.
 
Even slikken: in 2015 noemde 13 procent van de respondenten de communicatie van goede doelen via social media ‘irritant’. In 2017 was dat gestegen naar 21 procent.
 
Donatieverzoeken via social media (door 21 procent gehonoreerd met een gift!) worden door 43 procent irritant gevonden. Voor 23 procent is zo’n giftverzoek via social media zelfs reden om te stoppen met het volgen van het goede doel.
 
www.wwav.nl/ndp/2017