Natuurmonumenten legt haar standpunten uit: Fauna

3 november 2014
Nieuws | | Organisatienieuws

Wekelijks lichten wij een van de standpunten van van de vereniging Natuurmonumenten uit. Deze week is het de beurt aan het document 'Fauna' zoals opgesteld en uitgedragen door de afdeling Public Affairs (PA) in samenspraak met directie en betrokken afdelingen en regio’s. De afdeling PA onderhoudt voor Natuurmonumenten contacten met de Haagse en Brusselse politiek, betrokken stakeholders en met de media. PA is de spreekbuis voor natuur en landschap namens de achterban met een groen hart, onder andere 730.00 leden en 200.000 kinderen van OERRR. Ieder jaar organiseert PA een ledenraadpleging. Bij PA werken adviseurs en persvoorlichters. De standplaats is het landelijke kantoor van Natuurmonumenten in ’s-Graveland.

Natuurmonumenten ziet graag dat het Nederlandse publiek blij is met veel wilde dieren. Maar omdat dieren als ganzen en edelherten geen natuurlijke vijanden hebben, zijn er zo veel van dat ze voor overlast zorgen. Daarom steunt de vereniging beheerjacht, maar ze neemt afstand van plezierjacht.