Goed Geld Gala breekt mogelijk opnieuw records

14 februari 2018, 15:00
De totale opbrengst voor de beneficianten zal dit jaar waarschijnlijke nieuwe records gaan breken. Vorig jaar werd 341 miljoen euro uitgedeeld.
De totale opbrengst voor de beneficianten zal dit jaar waarschijnlijke nieuwe records gaan breken. Vorig jaar werd 341 miljoen euro uitgedeeld.
Morgen is het weer zover: het jaarlijkse Goed Geld Gala van de Postcode Loterij. Tijdens de avond in het Koninklijk Theater Carre in Amsterdam, maakt de loterij bekend hoeveel de deelnemers samen hebben gebracht in 2017 voor de goede doelen en welke bijzondere goededoelenprojecten de deelnemers mogelijk maken. Vorig jaar was dit ruim 341 miljoen euro. Volgens ingewijden zal dat bedrag dit jaar opnieuw hoger uitvallen.
 
Van ieder lot van de Postcode Loterij gaat de helft naar goede doelen die werkzaam zijn op het gebied van mens en natuur in binnen- en buitenland. De 2,9 miljoen deelnemers maken op deze wijze het werk van ruim honderd goede doelen mede mogelijk. Tijdens het Goed Geld Gala in Amsterdam, maakt de Postcode Loterij bekend welk bedrag dit jaar bijeen is gebracht voor goede doelen.

Sprekers
Acteur en milieuactivist Leonardo DiCaprio zal spreken namens de door hem in 1998 opgerichte stichting, de Leonardo DiCaprio Foundation (LDF). LDF ondersteunt wereldwijd projecten die met uitsterven bedreigde dieren beschermen en initiatieven die de balans herstellen voor bedreigde ecosystemen en gemeenschappen. Naast Leonardo DiCaprio zal ook Sigrid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking aanwezig zijn en spreken over internationale ontwikkelingshulp. Internationaal Postcode Loterij ambassadeur Rafael Nadal is ook aanwezig namens zijn Rafa Nadal Foundation.
 
Volg het Goed Geld Gala live
Kijk morgen naar de livestream op www.postcodeloterij.nl of volg het op Facebook Twitter. Het programma voor genodigden start donderdag 15 februari om 19.30 uur.
 
Film Leonardo DiCaprio
Leonardo DiCaprio vecht tegen klimaatverandering. Klimaatverandering: het is een groot probleem. Maar hoe vaak wetenschappers en journalisten dat ook schrijven, het blijkt lastig om het grote publiek daarvan te doordringen. Dat constateerde Leonardo DiCaprio – dus was het tijd voor een film, vond hij. Deze film wordt u aangeboden door National Geographic:
 

 
 

 
gerelateerde items