Marketeer grote gevers bij Plan International Nederland

Marketeer grote gevers bij Plan International Nederland
Marketeer grote gevers bij Plan International Nederland
14 mei 2019
Nieuws | | Vacatures

Functie: Marketeer grote gevers
Organisatie: Plan International Nederland
Aantal uren: 32 – 35 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 19 mei 2019
                              
Plan International Nederland is een internationale ontwikkelingsorganisatie die werkt aan het realiseren van gelijke kansen en rechten voor meisjes en jonge vrouwen en het verbeteren van de levensomstandigheden van meisjes, jonge vrouwen en jongens in ontwikkelingslanden. Plan International werkt aan een wereld waarin meisjes en jonge vrouwen dezelfde kansen en rechten krijgen als jongens, zodat alle kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen. Plan International doet dit door projecten uit te voeren in 54 ontwikkelingslanden in Afrika, Azië en Latijns Amerika en te lobbyen om de levensomstandigheden en toekomstkansen van meisjes en jongens te verbeteren en door wereldwijd op te komen voor kinderrechten, met de nadruk op de rechten van meisjes. Plan International Nederland werkt intensief in 17 van die landen. 
 
Wij zijn op zoek naar een fulltime:
 
Marketeer Grote Gevers (32 tot 35 uur per week)
 
Wat ga je doen? 
Plan International Nederland gaat de relaties met Grote Gevers intensiveren. We gaan proactief in gesprek met deze doelgroep, die nu al meer dan gemiddeld financieel bijdraagt aan onze projecten. De komende tijd brengen we de filantropische wensen van de Gevers in kaart. Aan deze wensen koppelen we specifieke projecten in ontwikkelingslanden. In deze rol zet je je commerciële talent in voor gelijke kansen voor meisjes en jongens en jonge vrouwen. 
Je onderhoudt het contact met grote gevers en vergroot de structurele en incidentele inkomsten per relatie. 
Je werkt vanuit een inspirerende visie en weet die te vertalen naar concrete resultaten. Je geeft vorm en inhoud aan de Major Donor strategie: 
• Je vertaalt ontwikkelingen en trends naar op maat gesneden proposities en voorstellen voor samenwerkingsverbanden; 
• Je ontwikkelt de marketingactiviteiten voor grote gevers, bepaalt de contactcyclus en zorgt dat deze uitgevoerd worden. 
• Je bepaalt de doelgroepselecties (dataselecties) en ontwikkelt de marketing activiteiten en marketing proposities gericht op de verschillende doelgroepen en subselecties; 
• Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en implementatie van de optimale customer journeys en activatieprogramma’s om (nieuwe) grote gevers en erflaters te interesseren voor Plan International Nederland; 
• Je ontwikkelt online en offline communicatiemiddelen en evenementen gericht op awareness, lead generation en conversie. 
• Je monitort de voortgang van je resultaten versus de gestelde doelen en stelt deze waar nodig bij. Je draagt bij aan het vergroten van het netwerk met grote gevers: 
• Je identificeert potentiële grote gevers en bepaalt met de relatiemanager grote gevers hoe deze het beste benaderd kunnen worden, onder andere met een uitgebreide prospect research; 
• Je adviseert de relatiemanager bij het onderhouden van het contact met (potentiële) grote gevers. Hierbij maak je actief gebruik van CRM. 
 
In deze rol ben je onderdeel van een klein team voor de (markt)bewerking van Grote Gevers en nalatenschappen. Verder werk je nauw samen met collega’s van Corporate Communicatie, Marketing Fondsenwerving, de collega’s die programma’s in ontwikkelingslanden ontwikkelen en uitvoeren, en met de accountmanagers voor de zakelijke markt. 
 
Wat breng je mee? 
Onze ideale kandidaat is een ondernemende en innovatieve zelfstarter, die gedreven is door resultaat. Je bent een creatieve projectmanager, in staat om strategisch te denken en resultaten te leveren. Je kent de doelgroep major donors door en door en weet deze groep met de juiste toon te bereiken. Je bent een spin in het web en je weet collega’s van andere afdelingen op een natuurlijke en stimulerende wijze te mobiliseren om een actieve bijdrage te leveren aan jouw werkzaamheden. Je beschikt hiervoor over voldoende doorzettingsvermogen, proactiviteit en beïnvloedingsvaardigheden. 
Daarnaast voldoe je aan de volgende criteria: 
• Je hebt hbo werk- en denkniveau en een afgeronde relevante opleiding in bijvoorbeeld bedrijfskunde, commerciële economie, communicatie, sales management. 
• Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in online en offline data driven marketing en direct marketing (Direct Mail, Telemarketing en e-mail marketing). 
• Je bent bewezen succesvol in het starten, aansturen en uitvoeren van project management van marketingprojecten. 
• Je hebt affiniteit met de NGO-sector en een visie op gendergerelateerde onderwerpen. 
• Je hebt een uitstekende beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift. 
 
Voor deze vacature zijn de volgende competenties essentieel: commercieel vermogen, plannen en organiseren, probleemanalyse, samenwerken, creativiteit en gendersensitiviteit. 
 
Wij bieden 
Een functie in een internationale werkomgeving. Je maakt deel uit van een wereldwijde Plan International familie. Plan International Nederland biedt haar werknemers een gedegen arbeidsvoorwaardenpakket met een voor deze functie een salaris van minimaal € 3.400 en maximaal € 3.800 voor 35 uur per week, afhankelijk van achtergrond en ervaring. Plan International Nederland heeft een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, collectieve ziektekostenverzekering, volledige vergoeding van en opleidingsmogelijkheden binnen de functie en voor persoonlijke groei. 
 
Ben je geïnteresseerd? 
Voor vragen over deze functie kun je terecht bij Anneke Salden, Manager Marketing en Particuliere Fondsenwerving (anneke.salden@plannederland.nl) of +31(0)20 5495510). Reageren kan via CV Selectie: klik hier. Wij hanteren 19 mei 2019 als sluitingsdatum. De eerste ronde sollicitatiegesprekken zijn gepland vanaf 23 mei 2019. 
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen in je eigen netwerk wordt wel op prijs gesteld! 
 
Veiligheid van kinderen en jongvolwassenen is voor Plan International Nederland essentieel. Plan International Nederland accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure.
 
Ook een vacature plaatsen? Klik hier.