Marketeer Eredivisie bij de VriendenLoterij

Marketeer Eredivisie bij de VriendenLoterij
Marketeer Eredivisie bij de VriendenLoterij
16 maart 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Marketeer Eredivisie
Organisatie: VriendenLoterij
Aantal uren: fulltime
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 1 april
 
Goede Doelen Loterijen is een unieke combinatie van maatschappelijke betrokkenheid vs. commerciële ambitie. Wij zijn de grootste particuliere fondsenwerver van Nederland en de op twee na grootste private donor van de wereld. Met dit geld zijn veel belangrijke projecten op het gebied van mens en natuur, cultuur, gezondheid en welzijn mogelijk gemaakt. Als medewerker van de Loterij kan je dagelijks trots zijn op het werk wat je verricht mede door de directe steun aan goede doelen. Om dit bedrag ieder jaar weer te laten groeien zijn we op zoek naar een enthousiaste Marketeer Eredivisie die binnen het Eredivisiedomein wervingscampagnes initieert en optuigt. Hierbij krijgen wij hulp van onze bekende en sportieve Vrienden. Net als onze Vrienden, geloven ook onze Ambassadeurs in het bevorderen van gezondheid, welzijn en sport in Nederland. Irene Moors, Gerard Joling, Richard Krajicek, Esther Vergeer, Lucille Werner en Wolter Kroes zijn al jaren ambassadeur. Met hun enthousiasme en visie weten zij anderen te inspireren om hun lot in eigen hand te nemen. De VriendenLoterij is dus een loterij waar iedereen wint. Onze goede doelen én onze deelnemers!

Wat ga je doen?
Marketeer Eredivisie bij de VriendenLoterij is dé droombaan voor elke (sport)marketeer die van voetbal houdt. De ene dag bedenk je samen met de clubs nieuwe acties, de andere dag zet je met het campagneteam nieuwe acties op poten. Je monitort lopende acties en stuurt met het online team op conversie optimalisatie voor het maximale resultaat. Je zoekt slimme samenwerkingen en concepten om de partnerships volledig tot bloei te laten komen met 1 doel: zoveel mogelijk loten verkopen èn behouden door het opzetten van onvergetelijke fan-activaties.

Dit heb jij in huis!
Je bent een echte (sport)marketeer met een CAN-DO-mentaliteit die elke dag het beste uit zijn campagnes weet te halen door ervaring op online/mobile, above-the-line en offline kanalen. Ook ben je innovatief, creatief, flexibel, cijfermatig sterk en analytisch zeer vaardig waardoor je continu kunt sturen op conversies en het behalen van kpi´s. Naast uitstekende communicatieve vaardigheden beschik je over een enorme affiniteit met voetbal. Verder heb je:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau  
- Minimaal 3-5 jaar werkervaring, bij voorkeur in een commerciële en/of (sport)marketing omgeving
- Ervaring als projectleider
- Ervaring in het opstellen van strategische marketingplannen en de executie hiervan
- Een netwerk om partnerships te realiseren
- Ervaring met stakeholdermanagement

Wat bieden wij jou?
Je komt te werken aan het Vondelpark, hartje Amsterdam. Eind oktober verhuis je mee naar ons nieuwe pand aan het Van Beethovenplein in Amsterdam. Naast een goed salaris, stabiele pensioenregeling en een variabele bonus hebben wij ook andere aantrekkelijke – unieke - arbeidsvoorwaarden. Zo mag je onder andere op bezoek bij de goede doelen die wij steunen, kan je vrijwilligerswerk doen in Loterijtijd en kan je met behulp van onze eigen Lottery Academy jezelf blijven ontwikkelen. Daarnaast zorgen wij ook voor de nodige sportieve activiteiten, zo is er dit jaar wekelijks een bootcamp georganiseerd en ruim 40 collega’s rennen mee in de Dam tot Damloop. Dagelijks kan je genieten van heerlijk ontbijt en lunch in ons bedrijfsrestaurant.

De Vriendenloterij!
De VriendenLoterij is één van de Goede Doelen Loterijen. Dankzij 550.000 deelnemers met ruim 700.000 abonnementen is er door de VriendenLoterij ruim € 900 miljoen uitgekeerd aan 50 goede doelen zoals KWF Kankerbestrijding, Fonds Gehandicaptensport en Jantje Beton en ruim 3.300 clubs en verenigingen in Nederland die onze samenleving iedere dag weer leuker, gezonder en sportiever maken.
Bij de VriendenLoterij is je 06-nummer je lotnummer. Als deelnemer heb je de mogelijkheid om voor een zelfgekozen maatschappelijke organisatie mee te spelen. Sinds 2005 is de VriendenLoterij Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Als je meespeelt voor je favoriete Eredivisieclub, steun je met 50% van je lotprijs de jeugdopleiding en maatschappelijke projecten van je favoriete club. Bovendien maak je kans op alle ruim 100.000 prijzen per maand tot wel € 1 miljoen en geweldige Eredivisieprijzen.

Waar kom je te werken?
De afdeling Marketing van de VriendenLoterij is verantwoordelijk voor de omzet en werft door verkoop van loten fondsen voor goede doelen die zich inzetten voor het gezonder en sportiever maken van Nederland. De afdeling bestaat uit 19 professionals. Wij zijn een snelle, energieke organisatie met kritische professionals. We zijn enthousiast en leergierig. Elke dag zijn wij op zoek naar innovatieve toepassingen die ervoor zorgen dat we nog meer geld aan goede doelen kunnen geven.

Kortom:
Kun jij élk project aan en laat jij je niet uit het veld slaan door strakke deadlines? Kom snel kennismaken! Solliciteer via www.werkendoejebij.nl door middel van het opsturen van je CV en motivatie t.a.v. Carolina van Iperen (HR Adviseur). Doe dit voor 1 april a.s. Wil je eerst meer weten, bel ons gerust.

De vacature staat niet open voor bemiddeling door bureaus, acquisitie wordt niet op prijs gesteld.