Marjan Smeitink, expert op het gebied van fondsenwerving en communicatie voor goede doelen

Marjan Smeitink: expert op het gebeid van fondsenwerving en communicatie voor goede doelenorganisaties
Marjan Smeitink: expert op het gebeid van fondsenwerving en communicatie voor goede doelenorganisaties
27 november 2016
Nieuws | | De Dikke Blauwe

Marjan Smeitink is al bijna haar hele arbeidzame leven actief als zelfstandig adviseur, trainer en copywriter op het gebied van communicatie en fondsenwerving voor (met name) goededoelen-organisties. Vanaf de start van De Dikke Blauwe, destijds nog onder de naam FM en later Filanthropium, schreef zij al meer dan tweehonderd bijdragen: commentaren, columns, recensies en verslagen (o.a. van het jaarlijks IFC in Noordwijk).

Smeitink heeft een scherp oog voor de ontwikkelingen rondom het vak fundraising, als vaak - door bestuurders - onderschatte en soms stiefmoederlijk bedeelde discipline. Smeitink, auteur van diverse boeken, beschikt daarbij over een vaardige pen en een fijn afgestelde radar voor alle vormen van (schijn)diversiteit in Het Land van Goed Doen.