Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving bij de Dierenbescherming

8 oktober 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving
Organisatie: Dierenbescherming
Aantal uren: 40 uur 
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 16 oktober

Maak jij je sterk voor het welzijn van dieren in Nederland?

De Dierenbescherming is in beweging en heeft behoefte aan een strategisch onderlegde, mensgerichte:

Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving

De Dierenbescherming is een non-profit organisatie. Met de inzet van zo’n 160.000 leden en donateurs, bijna 400 betaalde medewerkers en meer dan 4.000 vrijwilligers komen wij op voor de belangen van dieren. Door voorlichting, lobby en acties werken we aan een diervriendelijke samenleving, bestrijden we dierenmishandeling, zien we toe op naleving van dierenwetgeving en vangen we dieren in nood op. We werken aan een krachtige, professionele en zichtbare organisatie waarbij dierenwelzijn voorop staat.

De afdeling 
De afdeling Marketing, Communicatie en Fondsenwerving (MC&F) is verantwoordelijk voor het vergroten van het draagvlak, de naamsbekendheid en realiseren van de inkomsten. De Dierenbescherming bestaat dankzij de steun van onze achterban; het beheren van de relaties met publiek, stakeholders, donateurs/leden en vrijwilligers is daarom het hart van het werk van MC&F. De afdeling is in transitie en bestaat binnenkort uit vijf teams: Marketing & Online, Communicatie, Fondsenwerving Particuliere markt, Collecte, Partners & Acties en Service & Informatie.

De manager die wij zoeken is een inspirerende leider met een frisse kijk op zijn/haar vakgebied. Als manager geef je direct leiding aan 5 teamleiders en indirect aan bijna 40 FTE. Je werkt samen met de vier regiomanagers, en je werkt vrijwel dagelijks samen met de manager Programma’s en Lobby.

Wat ga je doen als Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving?
De Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving werkt vanuit het Service Centrum in Den Haag en is verantwoordelijk voor:
•    De visie en strategie op marketing, communicatie en fondsenwerving;
•    De verbinding tussen de kerntaken dierenhulp, beïnvloeding en handhaving, en marketing;
•    Ontwikkelen en implementeren van sterke positionering en merkstrategie;
•    Een sterk, herkenbaar merk dat donatievoorkeur geniet;
•    Innovatie van onze fondsenwerving, om zo groei aan inkomsten, marktaandeel en duurzame relaties te realiseren;
•    Het borgen van (interne) communicatie zodat deze een zichtbare bijdrage levert aan de ontwikkelingen en uitvoering van plannen, instrumenten en programma’s;
•    Een efficiënte inrichting van ledenadministratie en optimale publieksvoorlichting.
•    Een zichtbare bijdrage aan de ontwikkelingen en uitvoering van programma’s (Onebase) en CRM systeem;
•    Je maakt deel uit van het managementteam dat gezamenlijk zorg draagt voor de geïntegreerde samenwerking binnen de organisatie.

Wij vragen:
•    Afgeronde WO opleiding; academisch werk- en denkniveau;
•    Tenminste 5 jaar ervaring met het aansturen van teams en uitstekende leiderschaps- en managementvaardigheden;
•    Relevante werkervaring op het gebied van Marketing, Communicatie en Fondsenwerving;
•    Je hebt ervaring met complex stakeholdermanagement en weet daarin goed onderbouwd te navigeren;
•    Je hebt visie, je bent conceptueel sterk en klantgericht;
•    Ervaring met het betrekken van leden in een vereniging of politieke context is een pre.

Wat bieden wij?
•    Een dynamische werkomgeving, met een veelzijdige functie-inhoud;
•    Een arbeidsvoorwaardenpakket passend bij een goede doelenorganisatie;
•    Inschaling is afhankelijk van relevante werkervaring en capaciteiten, en bedraagt maximaal € 6.345,=  bruto per maand op fulltime basis;
•    Een aanstelling in eerste instantie voor bepaalde tijd (11 maanden) op basis van een 40-urige werkweek.

Meer informatie of meteen solliciteren?
Ben je enthousiast?! Laat dan je sollicitatie met een heldere argumentatie en cv vóór 16 oktober aanstaande achter via de sollicitatieportal van onze website. Voor meer informatie verwijzen wij je ook graag naar het jaarverslag en de strategie 2016 – 2020. Heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met Gemma Willemsen, tel. 06-42037956.

De eerste sollicitatiegesprekken zullen op 25 en 26 oktober plaats vinden. De tweede sollicitatiegesprekken zullen op 29 oktober plaats vinden.

Een assessment en een check op referenties en nevenfuncties kunnen deel uitmaken van de procedure.

Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.