Jolan van den Broek verruilt KNRM voor SOS Kinderdorpen

Jolan van den Broek
Jolan van den Broek
10 december 2018
Nieuws | | Personalia

Jolan van den Broek is gestart als manager Fondsenwerving en Marketingcommunicatie bij SOS Kinderdorpen. Ze volgt Zenka van Reijn-Slegt op, die de afgelopen zes maanden interimmanager was, na het vertrek van Bas Klaassen.
 
Jolan was Hoofd Communicatie en Fondsenwerving bij de KNRM, de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. ‘Hier heb ik zes jaar met veel plezier gewerkt’, vertelt ze. ‘Daarvoor heb ik twaalf jaar bij VluchtelingenWerk gewerkt, eerst als fondsenwerver en de laatste vijf jaar als hoofd van de afdeling Communicatie en Fondsenwerving. Daarvoor heb ik gewerkt bij ING Bank en andere commerciële partijen met DM als aandachtsgebied.’
 
SOS Kinderdorpen stond bovenaan haar lijstje met potentiële werkgevers. Jolan: ‘Sinds ik zelf kinderen heb ben ik donateur. Ik besef nu goed hoe erg het is als je zelf niet voor je kinderen kan zorgen en hoe belangrijk het is voor de ontwikkeling van een kind dat kinderen in een veilige liefdevolle omgeving op kunnen groeien. Daar ligt ook de grote uitdaging van onze organisatie. Een op de tien kinderen in de wereld heeft geen ouderlijke zorg of dreigt deze te verliezen. Dat zijn nog steeds 220 miljoen kinderen wereldwijd. Het is belangrijk dat we daar zoveel mogelijk geld voor op te halen, zodat we zoveel mogelijk kinderen kunnen helpen. SOS Kinderdorpen heeft een ambitieuze groeiambitie, maar ook alles in huis om die groei te realiseren. Het is een mooie uitdaging voor mij om dat bij elkaar te brengen.’