Inschrijving Charity Awards geopend

De winnaar van vorig jaar: Bite Back met Hanenpap.
De winnaar van vorig jaar: Bite Back met Hanenpap.
27 februari 2018
Nieuws | | Fondsenwerving

Voor de achtste editie van de Charity Awards heeft NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Goede doelenorganisaties kunnen tot 27 maart aanstaande een motivatie insturen waaruit blijkt waarom juist hun instelling een communicatiecampagne verdient.
 
Deelnemende instellingen maken kans op plaatsing van een 2/1 advertentie in NRC Handelsblad en nrc.next met bruto mediawaarde van ruim €65.000. Een vakjury onder leiding van hoofdredacteur Peter Vandermeersch beoordeelt alle inzendingen en selecteert hieruit drie van de vier winnaars. De jury let hierbij op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Daarnaast is er een prijs van de publieksjury.


Stemmen 
Op 3 april wordt bekend gemaakt welke goede doelen gaan samenwerken met een creatief team van de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. De uitingen van alle geselecteerde goede doelen worden vanaf half juli gepubliceerd in NRC Handelsblad en op nrccharityawards.nl. Van 16 juli tot en met 10 augustus 2018 worden alle door de Willem de Kooning voor de geselecteerde goede doelen ontworpen advertenties gepubliceerd in NRC Handelsblad, nrc.next en op de website van NRC. Van 16 juli tot en met 17 augustus 2018 krijgt het publiek de kans om op hun favoriet te stemmen. Daarnaast beoordeelt een vakjury onder leiding van NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch alle inzendingen en selecteert drie winnaars.
 
Uitreiking
Op dinsdag 28 augustus 2018 om 17.00 uur vindt de uitreiking van NRC Charity Awards 2018 plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst worden de winnaars van de publieks- en vakjury bekendgemaakt
 
Voor meer informatie: www.nrccharityawards.nl en voor aanmelding: charityawards@nrc.nl.