ING wordt hoofdsponsor van OERRR

5 mei 2015, 04:00
ING wordt hoofdsponsor van OERRR
ING wordt hoofdsponsor van OERRR
ING is hoofdsponsor geworden van OERRR, het kinderprogramma van Natuurmonumenten. De bank wil, in samenwerking met Natuurmonumenten, kinderen kennis laten maken met de natuur, zodat kinderen hiervan kunnen genieten én leren en op hun beurt later zelf kunnen zorgen voor een duurzame, natuurlijke toekomst van Nederland.

Tjitske Benedictus (foto), manager sponsoring bij ING Nederland: ‘In de Westerse wereld groeien kinderen steeds meer binnen op, achter een beeldscherm. Dit leidt tot achterstand in hun fysieke en mentale ontwikkeling. OERRR, met inmiddels bijna 195.000 jonge leden, stimuleert kinderen en hun ouders om naar buiten te gaan. ING wil samen met Natuurmonumenten een nóg grotere groep kinderen kennis laten maken met de natuur. We willen kinderen laten genieten én leren van de natuur door ze kennis en tools te bieden.”

Natuurherstel
Mede dankzij de steun van ING heeft Natuurmonumenten de afgelopen jaren het eiland Tiengemeten bij Rotterdam en het Klimaatbos in Flevoland ontwikkeld. In het Beekbergerwoud werkt Natuurmonumenten aan natuurherstel en hebben medewerkers en klanten van ING de laatste drie jaar 10.000 bomen geplant. Marc van den Tweel, algemeen directeur Natuurmonumenten: ‘We zijn er dan ook trots op dat ING nu ook OERRR omarmt. ING en haar reikwijdte bij het brede publiek brengt natuur dichter bij de kinderen. Hierdoor worden nog meer kinderen in Nederland uitgedaagd om te ontdekken, initiatief te nemen en samen te werken.’
gerelateerde items