Beeldmateriaal bij je campagne

Een verkeerde foto kan desastreus zijn voor je boodschap
Een verkeerde foto kan desastreus zijn voor je boodschap
14 februari 2019
Nieuws | | Fondsenwerving

Foto’s kunnen krachtig zijn: ze zijn overtuigender dan woorden. Het is daarom ontzettend belangrijk de juiste foto’s bij je campagne te kiezen, want een verkeerde keuze kan desastreus zijn voor je boodschap. Expert Dennis Fischman van Communicate! zocht uit wat werkt en wat niet.
 
Welke foto’s je nooit moet gebruiken:
  • Medewerkers van je organisatie.
  • Publiek dat naar een spreker luistert.
  • Protesterende massa’s mensen.
  • Te veel mensen in een verschillende setting.
 
Wat je wel moet doen:
  • Zorg voor een foto met een, maximaal twee personen.
  • De mensen in de foto moeten iets doen, dus geen portretfoto’s
  • Focus op de persoon over wie je het verhaal vertelt.
  • Versterk met je foto je boodschap en de urgentie ervan.
  • Zorg ervoor dat er een band ontstaat tussen de persoon op de foto en de donateur.
 
Meer weten? Dennis Fichman onderzocht donatieverzoeken van 72 non-profits en schreef over zijn bevindingen het artikel Great Photo’s Make Great Appeal Letters.