Headhunter: MIVA/oneMen zoekt teamleider

30 oktober 2008
Nieuws | | Goede doelen

FM gaat in deze nieuwe rubriek op zoek naar het verhaal achter de vacature. Dit keer: de vacature Teamleider Marketing & Fondsenwerving bij MIVA/oneMen, een organisatie die pioniersprojecten in Afrika, Azië en Latijns-Amerika ondersteunt. Een interview met MIVA-directeur Herman van Aken.


Wiens plaats wordt ingenomen en waarom?

 


"De functie is eigenlijk een upgrade van een bestaande functie. De persoon in kwestie verlaat de organisatie en was de eerste onder haar gelijken - primus inter pares - in het team Marketing & Fondsenwerving. We gaan nu een stapje verder. We zoeken echt iemand die het team gaat leiden."

 


Hoe geeft de baas zelf leiding?

 


"Het is moeilijk om jezelf te beoordelen. Ik kan wel zeggen dat we een platte organisatie zijn. Er is weinig hiërarchie. Dat gaan we er eigenlijk wat meer in brengen. Tot dusver hield ik mij ook met fondsenwerving bezig. Als de nieuwe Teamleider Marketing & Fondsenwerving aan boord is, moet dat gaan veranderen. MIVA/oneMen is een hechte en informele club waar heel hard gewerkt worden, door mensen die echt gecommitteerd zijn aan het werk. Wie die authentieke drive niet heeft valt snel af."

 


Hoe zit het met thuiswerken en roken op de werkvloer?

 


"Thuiswerken is bespreekbaar. Er zijn wel wat beperkingen. We werken met een klein team, het is niet de bedoeling dat de structuur wegvalt. Er is één kamer waarin gerookt mag worden. En anders hebben we ook nog een hele gezellige tuin."

 


Stopt er een tram voor de deur?

 


"Nee, wij hebben hier in Breda geen tramhalte voor de deur. Wel stopt er een bus om de hoek. We zijn goed bereikbaar, zowel met eigen als openbaar vervoer."

 


Mag er even gebeld worden met de voorganger?

 


"Dat is geen probleem. Zij is nog tot 1 januari bij ons in dienst."

 


Wat wilt u zelf nog kwijt?

 


"Het aparte van deze functie is dat je met twee zeer verschillende doelgroepen om moet kunnen gaan. We hebben twee merken: MIVA richt zich op een katholiek wat ouder publiek, oneMen is wat algemener en meer op jongeren gericht. Er is dus een aardige spagaat waarin je terecht kunt komen. Of een hardcore atheïst ook welkom is? Sommige atheïsten kunnen zich prima inleven. Dat is het belangrijkste: het inlevingsvermogen hebben om je te kunnen verplaatsen in twee verschillende achterbannen."

 


Klik hier om de vacature te bekijken