Google Grants verandert regels per 1 januari 2018

De regels van Google Grants veranderen per 1 januari
De regels van Google Grants veranderen per 1 januari
28 december 2017
Nieuws | | Fondsenwerving

Per 1 januari 2018 voert Google nieuwe Grants-regels in. Wat betekent dit voor jouw organisatie?

Google optimaliseert de kwaliteit van Google Grants-advertenties door af en toe de regels aan te passen. Per 1 januari 2018 worden onderstaande voorwaarden ingevoerd. Lees ze goed en voorkom dat je Grants verliest.
 
  • Je account click through rate (CTR) moet > 5% zijn. Als je dit 2 maanden op rij niet haalt, wordt je account opgeschort!
  • Elke campagne moet uit minimaal 2 adgroups en elke adgroup uit minimaal 2 ads bestaan
  • Je moet minimaal 2 extensies gebruiken
  • Let op single-word keywords (excl. je merkwoorden, erkende medische aandoeningen en een paar uitzonderingen).
  • Geen branded zoekwoorden gebruiken die je niet zelf bezit, zoals YouTube of Google, namen van kranten of andere organisaties
  • Je kwaliteitsscore moet minimaal 2 zijn
  • Geotargeting moet aanwezig zijn