De zesde editie van Giving Tuesday heeft in totaal 274 miljoen dollar opgeleverd in ruim 2,5 miljoen bijdragen. Dat is 55 procent (97 miljoen) meer dan vorig jaar. Vorig jaar was de stijging ook al twintig procent, dus het lijkt erop dat Giving Tuesday vaste voet aan de grond gaat krijgen.
De opbrengsten van de diverse platforms in dollars:
PayPal: 64 miljoen (2016: 48 miljoen, +25 procent)
Blackbaud: 60,9 miljoen (2016 47,7 miljoen, +28 procent)
Facebook: 45 miljoen
DonorPerfect: 27,7 miljoen (2016: 12,8 miljoen, +47 procent)
Classy: 10,2 miljoen (2016: 6,45 miljoen, +58 procent)
Network For Good: 8,8 miljoen (2016: 7,6 miljoen, +16 procent)
Agenda
Giving Tuesday breekt weer record
1 december 2017
Nieuws | Redactie DDB | Agenda
De zesde editie van Giving Tuesday heeft in totaal 274 miljoen dollar opgeleverd in ruim 2,5 miljoen bijdragen. Dat is 55 procent (97 miljoen) meer dan vorig jaar. Vorig jaar was de stijging ook al twintig procent, dus het lijkt erop dat Giving Tuesday voet aan de grond gaat krijgen.