Geen kopje koffie voor Solidaridad

Geen kopje koffie voor Solidaridad
Geen kopje koffie voor Solidaridad
1 december 2017

Vorig maand lanceerde Solidaridad in samenwerking met Natwerk de campagne ‘Een wereld zonder koffie’. De boodschap: door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit. De campagne is nu aangevuld met een lied en een koffiebar zonder koffie.
 
Gisteren was het nummer ‘Een kopje koffie’ van V.O.F. De Kunst voor het eerst te horen in de nieuwe versie: ‘Geen kopje koffie’. Speciaal voor de campagne zong de band het nummer opnieuw in. Met de campagne wil Solidaridad op humoristische wijze laten zien hoe een koffieloos tijdperk aanvangt als er geen actie wordt ondernomen.

Geen Koffiebar

De koffiebar, die vandaag geopend wordt, is daar onderdeel van. In de ‘Geen Koffiebar’ werpt de bezoeker een blik op de toekomst van koffie en helpt ondertussen mee onze geliefde espresso, cappuccino en koffie verkeerd te redden. Geen Koffiebar bevindt zich aan de Vijzelgracht 41 in Amsterdam en is van 1 tot en met 10 december 2017 dagelijks van 09:00 uur tot 17:00 uur geopend. 

Wereld Zonder Koffie Kit

Onderdeel van de campagne is ook de ‘Wereld Zonder Koffie Kit’, bestaande uit Het Koffieklontje, Blikopener en Indommel Stop, Blikvangers en Wunderkoffie. De Wereld Zonder Koffie Kit items zijn tegen een donatie vanaf € 2,50 (de prijs van een kopje koffie) verkrijgbaar in de Geen Koffiebar en online via www.eenwereldzonderkoffie.nl. Alle giften in de bar en voor de kit gaan in de ‘Koffiepot’, een nieuw fonds van Solidaridad dat koffieboeren ondersteunt bij Climate Smart Agriculture. De Koffiepot brengt het bedrijfsleven, kennis en geld bij elkaar om te investeren in de toekomst van onze koffie.