Europese prijs voor beste filantropieadvies naar ABN AMRO

19 november 2020, 06:00
Frank Aalderinks: 'Wij geloven in geven-met-een-plan.'
Frank Aalderinks: 'Wij geloven in geven-met-een-plan.'

Het Filantropie adviesteam van ABN AMRO MeesPierson is uitgroepen tot winnaar van de achtste editie van de WealthBriefing European Awards 2020: een belangrijke internationale prijs op het gebied van vermogensbeheer. Het ABN AMRO MeesPierson-team liet vooraanstaande internationale private banken en adviesbureaus met een ruime voorsprong achter zich.

In het juryrapport wordt onder meer het innovatieve prijsmodel geroemd. Dit model houdt in dat klanten zelf bepalen hoeveel zij het advies waard vinden (pay-what-you-want). De afdeling doneert zelf een kwart van de opbrengsten aan projecten die een gunstig klimaat voor filantropie bevorderen. De afdeling doneert zelf een kwart van de opbrengsten aan projecten die een gunstig klimaat voor filantropie bevorderen.

‘Klanten die aan goede doelen geven of actief zijn binnen een stichting hebben baat bij een goede schenkingsstrategie. Onze specialisten helpen het goede doel te vinden dat bij hen past en dat ze kunnen vertrouwen. Zo helpen zij om de filantropische identiteit van onze klanten naar boven te halen’, vertelt Frank Aalderinks, Hoofd Filantropie Advies van ABN AMRO MeesPierson. ‘Wij geloven in ‘geven met een plan’, waarbij de klant dichtbij zijn drijfveren blijft en kiest voor effectieve organisaties met een bewezen staat van dienst. De gever verhoogt zo zijn impact. Dat deze visie niet alleen door onze klanten, maar ook door vakgenoten wordt gewaardeerd, is ontzettend eervol. We zijn er dan ook ontzettend trots op dat ons team deze prijs heeft gewonnen.’

Bron: ABN AMRO Mees Pierson

gerelateerde items