CBF start vervolg campagne Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel

In de nieuwe CBF-campagne laten donateurs weten waarom ze geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden. 
In de nieuwe CBF-campagne laten donateurs weten waarom ze geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden. 
12 juni 2018
Nieuws | | Toezicht en wetgeving

Afgelopen weekend is de vervolgfase van de landelijke publiekscampagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ van start gegaan. Kern van de campagne is dat je gerust kunt geven aan een Erkend Goed Doel. Diverse donateurs laten in een filmpje weten waarom ze geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden. 

De campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ wordt via verschillende kanalen verspreid. Deze week wordt het filmpje via Socutera uitgezonden. Eind april werden via LinkedIn en Facebook al de eerste beelden van de draaidag voor dit filmpje gedeeld. Naast de tv-commercial worden van 7 tot 18 juni ook radio, online bannering en pre-rolls op Youtube ingezet. Op de campagnewebsite geefgerust.nl zal van 8 tot 21 juni bovendien een prijsvraag te vinden zijn, waarmee het publiek een donatie voor zijn favoriete Erkende Goede Doel kan winnen.
 
Boodschap campagne
In oktober 2017 werd de campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ voor het eerst gelanceerd, tezamen met de uitreiking van de 500ste Erkenning aan stichting Het Vergeten Kind. ‘Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit. Let daarom op het Erkend Goed Doel-logo’. Dat is boodschap van de campagne.

Initiatiefnemers campagne
De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en toezichthouder CBF. De campagne is medegefinancierd met een subsidie van het ministerie van Justitie en Veiligheid. 
 
CBF